Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Rabu, 8 April 2009

Dah Masuk Hari ke berapa iyer (Singgahsana)


Penyair iDANRADZi telah berpencen sejak 26 Mac; bulan lalu... dah masuk minggu ke berapa ini iyer!. Duit ganjaran pencen tak masuk lagi; tak sabar nak balik kampung ni!.

Ada sesiapa nak sponsor ganti bumbung @rumah pusaka gue ..ni?.

Desa Tualang, Kota Bharu Perak.. aku akan jadi wargamu semula!!!.


hari yang ke 16
eris | Posted on 8.4.2009 at 4:40 PM
suka duka dah 16 hari idan penyair menghilangkan diri. memang terasa sunyi. dengar katanya tengah menghabiskan duit baiki kereta perang yang penuh dgn nostalgiknya.
Jika ia pandai berkata
iDAN | Posted on 9.4.2009 at 9:29 AM
Cadangnya memang nak baiki sebaik mungkin kereta perang tu. Memang ianya penuh dengan nostaigik. Sejak berjaman teringin amat nak jadikan ianya nampak sedap dipandang. Cuma itu harta yang ada. Tak mampu lagi nak berhutang; jual pun ianya tak laku mana. Macam harga kapcai saja. Jika masih tiada barangan kesayangan lagi di sana memang sy tak akan jejak lagi ke fakulti. Tapi di sanalah tempat mencari rezeki satu ketika pasti kena jenguk juga. Orang tua-tua pernah berkata tempat jatuh lagikan dikenang ini kan pula tempat bermain. Sesekali jika hari Jumaat kita kena pergi bersama juga ke Jalan Pasar tu!.
.....
pengailsejati | Posted on 9.4.2009 at 10:30 AM
16 hari juga la saya dan eris tidak berkunjung ke Padang untuk makan tengahari di sana sejak abg idan berpencen...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan