Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 7 Mei 2011

Sekadar nak dapat maklumat KTAC


Mungkin ada kalangan anda bekas pelajar atau keluarga yang pernah dengar tentang

KOLEJ TEKNOLOGI ANTARABANGSA CYBERNETICSPETA LOKASI
154-4-10, Kompleks Maluri,
Jalan Jejaka, Taman Maluri,
55100 Kuala Lumpur.

http://www.ktac.edu.my/index.html

Sudi apalah kiranya kita berkongsi maklumat atau maklum balas kepada saya untuk sama-sama kita dapat panduan pun keyakinan mengajak rakan atau anak-anak mendaftar di sini.

Antara tujuan maklumat ini; dapat kita tahu perkembangan bekas pelajar di sini. Pengalaman menarik belajar di sini & pelbagai kenangan bersama ketika belajar di sini.

Paling penting agar dapat kita salurkan semangat kepada masyarakat kita peluang kerjaya yang diperolehi setelah memegang Ijazah & Diploma di kolej ini.

e-mel saya atau beri respon di blog saya untuk sama-sama kita dapat hasilnya.

158 ulasan:

  1. mf... sy sbnarnye nk masuk kt ktac tu... tp jd x yakin cuz komen plik2 tntang ktac kt internet nie byk... so.. ktac nie elok ke x sbnye???

    BalasPadam
    Balasan
    1. so far so good ..aku sem 1 ..kolej ni kemudahan nya takde la tip top ..tp ok la..toksah paranoid sangat la kawan..yg penting nawaitu kita je

      Padam
    2. abang ,ok x ktac nie , betul kew x perlukan bayaran langsung ... and terjamin ke ?? minta penjelasan yng lebih tetap dan padat .. juga BENAR !! bkan nye ape saya nak thu dengan lebih lanjut .. Terima kasih

      Padam
    3. Btul kh ktac menjamin masa depan kita

      Padam
    4. My bro study here,and he is about to finish his final year this year. After completing his practical course(he is taking Cyber Forensic Course),now he's working with Ask4key Company(if not mistaken) while waiting for convo this Nov :)

      Padam
  2. Jika ada duit mmg tak jadi masalah; PTPTN yang diberikan tidak dapat menampung kos yang diambil; belanjanya agak besar belajar di sini.

    Anak saudara saya belajar di sini besar kemungkinan tak habis sbb dia ketemu jodoh semasa belajar. Saya lihat asramanya agak padat dan di tengah kota. Adalah lebih baik ambil belajar di mana-mana kolej atau poli milik kerajaan berbanding swasta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. selepas berkahwin anak buah saya ini masih sambung belajar di sini... bermakna pernikahan tak pernah jadi halangan untuk sambung belajar di kolej ini... azam itu yang penting.

      Padam
    2. sebenarnya matlamat dan jadi diri itu yg lebih pnting,, rasanya jika kita selalu mempengaruhi sekeliling di laman sosial yg mnimbulkan mne2 ksan negatif itu adalah lebih buruk dripada kita menguatkan smngat dan krana itulah semangat kita selalu runtuh ke dalam lubang,, ^^

      Padam
  3. saya baru nak masuk bln 6 2012 nie,amik perhotelan katering rase mcm takut je sebab kos tinggi penginapan lagi mintak2 semua berjalan dgn lancar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MACAM MANA DAH SEBULAN KAT SANA BELAJAR.. OK TAK..

      Padam
    2. macam mana belajar kos DHC itu..okay x

      Padam
  4. please sape yg tau pasal kolej ni bg taw cket? saye pun na msuk nt. .takot la plak

    BalasPadam
  5. aik,mcm x ok je dga org komen ttg ktac ny....tp bce twran mcm ok je,n sy sgt berminat nk mcok,da apply pown tok mcok buln 6 ny..tp lpas bce komen owg..cam was2 la pulkk.......smpi ptptn pon xley tampong pmblajaran..adduhh mcok form 6 la jwp nye...

    BalasPadam
  6. aduiiii...sape bleh trgkan dgn betulnya..ok ke x kolej ni...coz saya pom nk msuk bln 7 ni...saya nk ambk bdg ketering n htel tu...ok ke x kolej ni...plisz la sorang tlong jawab....

    BalasPadam
  7. baygurl............hai ,sy nak tanya ktac ni memang baik ke tak .i takut tapi kawan i minta i masuk ktac..... the same time semua komen tentang ktac ni macam-macam sahaja

    BalasPadam
  8. UTK BDAX2 YG NK MASOK SINI..
    AQ DPAT TAHU KOLEJ NIE PNAH ADA KES BUNOH ORG
    PELAJR BNOH PENSYARAH

    BalasPadam
  9. saya pon baru je masuk...awk pon masuk bulan 6 ke

    BalasPadam
  10. no respond...ertinya, tak ok lah ne ktac..bek ambik f0rm 6 jak...

    BalasPadam
  11. no respond yg bek2..so ndak ok lah ne ktac.
    bek ambik form 6 jak lah...

    BalasPadam
  12. B4 nak masuk mana2 IPT kne pikir dulu.Apa matlamat anda.Nak kerja yang macam mana?SPM awak ada berapa?Layak ke dgn prog yg awak mohon?Kalau nak tunggu kerajaan punya.Sampai bila nak tunggu?Betul ke kerajaan punye pusat pendidikan tu semuanya tak bayar?Semua kerajaan tanggung?Ingat pelajar yang study kt IPTA tu semuanya free?Still kene mohon PTPTN juga.Dah dapat PTPTN pun still mintak duit kat parents jugak.
    Nak masuk F6?Boleh confirm dapat 3 4 Prinsipal dalam STPM?Kalau SPM pun setakat cukup2 makan saya nasihatkan jangan buang masa masuk F6.Takut2 tak ke mana nanti peginya.
    Untuk adik2 sekalian...KTAC tawarkan program Diploma&Ijazah yang diiktiraf semuanya dengan bayaran yg minimum tak seperti IPTS2 yang lain.Kalau ada bayaran tambahan pun masih tidak semahal IPTS yang femes2 tu.Pinjaman PTPTN sepenuhnya RM24k.Cukuplah nak tampung yuran pengajian n penginapan anda selama 3 tahun.Ada bayaran tambahan?Ada sampai ribu2 ke?Dah tanya habis mana2 pelajar yang study kt KTAC ni?Almost 17 years KTAC ni beroperasi dan Alhamdulillah semuanya dapat kerja bagus2.My student jadi Sous Chef di salah sebuah resort di Pahang dengan gaji yg lagi byk dari saya sendiri.Berapa ramai juga yang kerja di sektor kerajaan.KTAC mmg tidak terkenal seperti kolej2 swasta yang lain.Tiada juga cawangan di mana2 negeri tapi hasil 'keluaran' dari KTAC ni tidak pernah mengecewakan.
    Apa yang dapat saya perhati di sini..Student sekarang 'byk lemak'. Semua nak senang.Susah sikit tak boleh...Tak reti hidup berdikari,manja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha. tergelak saya baca komen ni. tapi memang betul. malas nak susah sikit. manja je hahaha

      Padam
  13. salam, saya bekas pelajar CICT tahun 2002 DSK-UPM. Masa saya masuk dulu nama dia still lagi CIT. Kalau masa zaman2 saya dulu tu duit PTPTN cuma cukup2 untuk cover yuran pengajian takda lebih pun. Kalau sekarang ni saya tak pasti laa camana. Tapi apa yang pasti kalau nak blajar kat kolej swasta lebih baik cuba dulu dapatkan pinjaman dari MARA, kalau yang ni memang ada lebih.

    BalasPadam
  14. salam, saya bekas pelajar CICT tahun 2002 DSK-UPM. Masa saya masuk dulu nama dia still lagi CIT. Kalau masa zaman2 saya dulu tu duit PTPTN cuma cukup2 untuk cover yuran pengajian takda lebih pun. Kalau sekarang ni saya tak pasti laa camana. Tapi apa yang pasti kalau nak blajar kat kolej swasta lebih baik cuba dulu dapatkan pinjaman dari MARA, kalau yang ni memang ada lebih.

    BalasPadam
  15. Kolej bagus ke tak tu belakang kira..yg penting nawaitu tu..walaupun aku top student spm tp aku plih untuk msuk kolej ni..aku ni sem 1..so far so good..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam , boley sape2 tlg jawab tak ? Kolej ni under goverment ke swasta ?

      Padam
  16. Ini e-mel yang dikirim ke e-mel saya untuk maklumat pelajar di blog ini.

    "B4 nak masuk mana2 IPT kne pikir dulu.Apa matlamat anda.Nak kerja yang macam mana?SPM awak ada berapa?Layak ke dgn prog yg awak mohon?Kalau nak tunggu kerajaan punya.Sampai bila nak tunggu?Betul ke kerajaan punye pusat pendidikan tu semuanya tak bayar?Semua kerajaan tanggung?Ingat pelajar yang study kt IPTA tu semuanya free?Still kene mohon PTPTN juga.Dah dapat PTPTN pun still mintak duit kat parents jugak.

    Nak masuk F6?Boleh confirm dapat 3 4 Prinsipal dalam STPM?Kalau SPM pun setakat cukup2 makan saya nasihatkan jangan buang masa masuk F6.Takut2 tak ke mana nanti peginya.

    Untuk adik2 sekalian...KTAC tawarkan program Diploma & Ijazah yang diiktiraf semuanya dengan bayaran yg minimum tak seperti IPTS2 yang lain. Kalau ada bayaran tambahan pun masih tidak semahal IPTS yang femes2 tu.Pinjaman PTPTN sepenuhnya RM24k. Cukuplah nak tampung yuran pengajian n penginapan anda selama 3 tahun.

    Ada bayaran tambahan?Ada sampai ribu2 ke?Dah tanya habis mana2 pelajar yang study kt KTAC ni? Almost 17 years KTAC ni beroperasi dan Alhamdulillah semuanya dapat kerja bagus2. My student jadi Sous Chef di salah sebuah resort di Pahang dengan gaji yg lagi byk dari saya sendiri. Berapa ramai juga yang kerja di sektor kerajaan.

    KTAC mmg tidak terkenal seperti kolej2 swasta yang lain.Tiada juga cawangan di mana2 negeri tapi hasil 'keluaran' dari KTAC ni tidak pernah mengecewakan.

    Apa yang dapat saya perhati di sini..Student sekarang 'byk lemak'. Semua nak senang. Susah sikit tak boleh...Tak reti hidup berdikari,manja."

    Ini tentunya maklumat dari dalam, tentunya dapat membantu pada pelajar lepasan SPM yang mahu belajar di kolej ini. Tentunya lebih baik ada pelajat KTAC yang telah berjaya dapat memberi maklumat; saya sekadar menghantar anak buah mendaftar di sini. Tak dapat maklumat sebenar & yang tepat. Elok risik sendiri... iDAN

    BalasPadam
  17. ingt nak apply ktac awl thn 2013 nanti..ok x kolej ni?

    BalasPadam
  18. baru nak masuk ktac bulan 12 ni . tapi masih waswas .

    BalasPadam
    Balasan
    1. ape bulan 12? asal lambat ...bukan bulan 7 nk masuk ke?

      Padam
  19. belajar tuyh dawh 1 keperluan ,kne seiring dgn niat dan keputusan kite ,kite sendiri yg kne pndai ubah diri kite ,jgn ikutkn apa yg org ckp ,smpai bile nack bergntung dengn apa yg org ckp .wat kputusan dgn haty ,insyallah .

    BalasPadam
  20. inn sya allah kalo niat baek nk bljaq kat mne2 pon kite bole brjye..sye budak sem 2 cict diploma islamic banking..kalo rse nk grant2 kolej tu baek cri kolej laen kolej ny hnye laa biase shje tp bole memberikan kite ilmu yg ingin di peljari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tp satu la sy rase xbagus kolej ni. alumni die punya ejaan utk BM hancusssss hahahha

      Padam
  21. ktac nie ok kew er??

    BalasPadam
  22. ak sem 2 kat kolej nie...not bad la...ok2 jew...yg pnting nawaitu kite tuk blajar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadual waktu pngajian kat sni padat ke..?..mksd sya tiap2 hari ke ada kelas..?

      Padam
  23. saya adalah seorang yang sama seperti awak semua........

    BalasPadam
  24. Saya bekerja di KTAC sebagai kaunselor pendidikan.Sekiranya perlukan maklumat lanjut boleh hubungi saya di 012-3304490, Cik Muna. Insyaallah...Saya akan bantu mana yg boleh.Min hanya 3 kredit sahaja dlm SPM. Kalau segan nk call bleh je sms/watsapp :) KTAC ni dh 17 tahun beroperasi.Tak perlu risau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. klu saya nak mohon ktac nie,saye trus daftar kat sane atau saya kene tgg surat drpd ktac??brape lame???

      Padam
    2. klu saya nak masuk ktac nie,saya mohon trus daftar kat sane ke atau saya kene tunggu surat dari ktac???brape lame??

      Padam
  25. Salam, saya nak tanya kalau result spm 2012 dapat bm D lepastu seni B dan lain2 dapat E, boleh tak saya ambik perhotelan dan katering kat ktac?

    BalasPadam

  26. Browser y d bagi tu btol ke..Kate x ad byarn...nie da mragukan student y na msuk ktac..

    BalasPadam
  27. Ye. .ak bru je dtg tawaran tu. .kate x perlu byar. .

    BalasPadam
  28. yekew , dah 2 ape lagi dorang citer .. just nk dpatkan maklumat ... please jujur k ...

    BalasPadam
  29. ok ke x ktac nie .. ckap la betul2 , pmbayaran akan dibuat selepas selesai pengajian kew ?? dan ada ke pmbayran tmbahan swaktu beljar nie or whatever

    BalasPadam
  30. blh di percayai ke tentag KTAC....tkut la plk dngr komen2 org

    BalasPadam
  31. salam..saya nk tahu..kolej ni sama ke dengan cybenatic education consultant sdn bhd??sijil diiktiraf ke klu kita minta keje nati??

    BalasPadam
  32. ada had umo tak nak masuk kolej ni? sampai umo berapa leh masuk kolej ni?

    BalasPadam
  33. salam . . ktac k ke tak ekk . . lg bbrapa ary nk msox nyh . .mcm2 komen dgq larh , ,ny x yakin ke ben0r nyh , , huk2 someone plez help me . .

    BalasPadam
  34. Agar ada pihak dari KTAC yg boleh hubungi selain nombor Cik Muna ini: 012-3304490, masih ramai yang ragu-ragu & kena diberikan maklum balas.

    Buat pengetahuan semua ank buah sy telah di semester akhir ambil diploma di KTAC; memang kena bergantung dengan PTPTN tetapi kenalah ada duit poket lain:

    Agar pihak KTAC memberi respon terbaik.

    BalasPadam
  35. As salam, aku pun salah seorang yg minat utk sambung kat KTAC ni tapi tak tau la okay ke tak ?

    BalasPadam
  36. Salam nak tanye KTAC nie OK ke x???pas2 penginapan die tu cam mane....satu bilik 2 orang ke,pas2 ade toilet ke,,,,cam mne cer citer sikit bukan ape nk tau lebih lanjut je???

    BalasPadam
  37. Semasa sy hantar anak buah sy belajar di sini keadaan penginapan nampak santai di tengah pusat bandar tinggi bangunannya; kira macam duduk di doom sekadar ada tempat tidur bersama meja tulis; tapi ada ruang rehat yang lapang... bilik air biasalah kongsi beramai; tak pasti sekarang penginapan bagaimana... pelajar KTAC mungkin boleh ceritera sikit!...

    BalasPadam
  38. salam.... saya org sabah nk smbg study kat ktac.... tggl 11 mei .2013 ney saya dha mendaftar... saya nmpk komen sal ktac ney lain semacam ja... boleh kha explain ktac ney cm na.... bab pinjaman ptptn ada RM24000.00 tuk kos penginapan & pengajian selama 3 tahun ambil diploma.... and x da pulak pnjman ptptn tuk kos sara diri.... elaun RM6000.00 tuh untuk kos sara diri adaka tau pun x da.... lgi ada 4 hari nak mendaftar,,, tapi saya msih bingung lgi.... please cerita skit ktac ney...

    BalasPadam
  39. macm mne nie aq kliru la.......

    BalasPadam
  40. Aq pon nak tau gak pasla ktac ni

    BalasPadam
  41. sy ni pelajar skrg ktac..
    jgan risau
    kita jgn takut
    bnyak graduan dah berjaya malah gaji lebih tinggi dari pensyarah
    serius sy xtipu
    mmg terbukti sampai gaji mencecah 5 angka
    usaha ditangan anda.
    kakak sy yang graduate ijazah sarjana muda uitm pun kerja x tetap dan penda[atan hanya cukup makan.
    yang penting bawa diri ke arah kemajuan
    amin
    ktac hanya tempat kita belajar..bukan bekerja..
    so kawan2..belajarlah dulu..
    kerja tu kita fikir kemudia..belajar sungguh dapatkan pointer yang paling cemerlang..
    dengan izin ALLAH SWT semuanya akan menjadi
    jgn risau.

    BalasPadam
  42. ktac hanya tempat belajar..kerja lain pk lah..
    belajar dlu..sy dah tau sejarah ktac ni
    sy pelajar kat sini
    dah ade yang berjaya gaji lebih besar dri pensyarah mencecah 5 angka sebulan..!!!
    sy xtipu..
    anda kena yakin..yakin pada diri
    bab belajar yang penting
    kerja gaji berapa xpayah fikir
    belajar itu penting..
    jangan pandang serong atas kesalahan kecil atau kesilapan kecil tmpat belajar..tapi salahkan diri xnak belajar bersungguh2
    semua org ade silap..kalau kolej atau u atau ape2 saje tmpat belajar semua je brita baik, xde cerita buruk itu semua PENIPU paling hebat!!!!

    setiap benda ade baik buruk..itu guna akal..so masuk lah mana2 skali pun..sama saja..terpulang ..
    xperlu paksaan
    nak berjaya
    usaha atas dirijn percayakan sgt kolej yang mahal dri ktac atau kerajaan yang tawarkan betul2 murah..
    mane ade free..
    dengar kata hati..
    ini pandangan saya
    thanks :)
    ktac where i'm gonna climb to the top!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi betui kan , tak perluu byr pd awal pendaftaran . tpi takut bilaa clearen , sy kene byr mcm2 .

      Padam
  43. Assallam mualaikom,saya adalah bapa kpd pelajar yg pernah belajar di KTAC.Apa yg dikatakan belajar dahulu,bayar kemudian adalah betul.Kos belajar dibiayai PTPTN,permulaan adalah wang daftar asrama( kalau tak silap saya).
    Anak saya dah pun bekerja di K.Lumpur dan baru berkahwin tahun lepas Disember.Anak saya lepas habis belajar terus dapat kerja,sempat brehat(menganggur) sebulan.Lepas kerja 5-6 bulan beli kereta proton sjlah.KTAC tak iklan gila-gila macam kolej lain sebab kolej ni dah lama beroperasi,kolej lain baru nak naik.Saya dulu was2 betul ke kolej ni?bolih kah anak saya mendapat kerja setelah keluar nanti.Alhamdulillah,anak saya tamat belajar.
    Ada juga budak2 Penaga ,Seberang Perai yang belajar sama dengan anak saya.Apa pun minat nak belajar dan kursus yang di tawarkan di iktiraf olih LAN dan MQA itu yang penting.Selamat belajar anak2!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam . sy nk tnya ktac ni okay tak? sbb bln 9 ni sy nk daftar msuk kolej ni . tapi sy msih was2 . please bg jwpn dgn tepat .

      Padam
    2. Herm dah baca penerangan yg ok pun nak lagi tanya ok ke x?

      Padam
  44. Salam,

    Saya bekas pelajar batch 1999-2001(DSK5)Dari segi kemudahan infra mungkin lebih baik dari dulu. Dulu saya mendapat pinjaman Mara dan masalah ketika itu ialah pihak kolej sering lewat menyerahkan cek pinjaman Mara kepada student.kalau ada hutang hostel cek Sara Hidup tidak akan diserahkan selagi hutang tu tak langsai. saya sendiri menghadapi masalah ni ketika itu.

    kini melalui portal kolej saya lihat staf pentadbiran dan kewangan telah banyak bertukar staf yang sombong masih ada. Tenaga pengajar sangat komited tetapi bukan semua ya.

    tapi yang paling penting adalah sijil/ course yang ditawarkan itu mendapat pengiktirafan JPA atau MQA. boleh semak pengiktirafan ini mengikut link berikut :
    1. JPA- http://pengiktirafan.jpa.gov.my/
    2. MQA-http://www.mqa.gov.my/mqr/akrKPList.cfm?IDAkrIPTS=128

    sekiranya program/sijil/course yang tuan/puan ingin ambil tersenarai dalam mana2 link yang saya berikan ini maka sijil tersebut laku dan mudah untuk mendapat kerja dengan syarat pointer CGPA mestilah baik. Kini untuk layak interview/exam keje gomen minimum CGPA adalah 3.0.

    Apapun masalah yang saya hadapi sepanjang pengajian disini, saya tetap bersyukur kerana kolej ini menjadikan saya lebih cekal dan berdikari. kawan-kawan saya hasil gradua kolej ini juga ramai yang berjaya dan ada yang sangat berjaya.

    boleh emel saya di khairulkjg@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan


    BalasPadam
  45. Korang jangan pilih ktac wahai wanita2 sekalian.pernah terjadi berkali-kali kes rogol di belakang medan selera tapi pihak kolej tidak ambil tahu perkara tersebut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti? Kes rogol di ktac sahaja?

      Padam
  46. Tak Kenal Maka Tak Cinta-Ok tak ok rasai sndri

    BalasPadam
  47. asslamualaikum.. amboi.. komen kedua terakhir amat menakutkan saya... saya amat berminat untuk menyambung pengajian di KTAC ... kerana saya berminat dgn diploma pengurusan aviasi.. masalah nya.. KTAC shja yg menwarkan kursus ini.. so... kemungkinan besar saya akn menyambung pelajaran di kolej ini.. so.. tolong lah.. pihak admin atau sesiapa sahaja memberi penjelasan yg terang dan jelas mengenai kolej ini.. terima kasih...

    BalasPadam
  48. habisla kalau sape2 belajar kt kolej ni..aku dlu belajar satu sem je..dip xde MQA...bila tnye ckp dlm proses..pastu bole plak apply loan pkai diploma lain..pehh..hostel jgn tnya la..berterabur..dlm brochure tunjuk kanmain cantik..bila masuk macam #@$%...pastu aku tros berenti belajar g ipt lain..transfer kredit je..member2 aku yg dh grad kt situ sume keje yg bukan2..ade yg keje subway la..kfc la..promoter la..lagi satu ..1 sem korg akan dapat 100 je duit ptptn...sebab korg xde bayar ape2 kn masa daftar...nampak x permainan dia.so dape2 yg nk belajar kt kolej ni better pk 100x..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btol ke ni..? Sya nak msok 14 Jun ni..

      Padam
    2. Berapa pulak bayar kat ipt lain tu? Kena tambah duit sendiri x?

      Padam
  49. betol ker ap yg korg cmue ktekn ur????

    BalasPadam
  50. Salam . betol ke ktac nie terok ?? saya nak apply tpi was was dgn segala komen negatif anda :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen positif di atas x cukup?
      Cepat dan suka terpengaruh dengan komen negetive, sehingga tidak menerima komen positif yg diberi dari bekas/pelajar dan penjaga

      Padam
  51. saya x pasti semua komen kat atas, tapi yang pasti kawan adik saya study kat situ, dah grad, dah keje bagus dan dah kawin, tgk life dia happy je, tapi yang pasti dia bekas student ktac

    BalasPadam
  52. saya tak pasti pasal komen diatas, tapi yang saya pasti kawan adik saya study kat situ, skang dah grad, dah keje bagus, dah kawin... tgk life dia happy je... yang saya pasti dia study kat ktac

    BalasPadam
  53. Salam... Yuran bulanan berapa? pinjaman ptptn 24k lpas tu ad bayaran tambahan ke? Berapa? tak

    BalasPadam
    Balasan
    1. di KTAC tiada yuran bulanan...

      yuran pengajian dan yuran penginapan dibawah pembiayaan PTPTN..
      sementara proses PTPTN diluluskan pihak KTAC akan menangung semua kos pelajar tersebut..

      Padam
  54. Tumpang tanya..sya ni akan msok 14 Jun nnti..nak ambik diploma perakaunan..mlanya sya mmang bsmangat nak pegi..tpi bila dh bca komen2 kat sni..sya jadi was-was plak..klau psal duit tu sya tak ksah..tpi psal kes2 yg blaku kat KTAC tu..btol ke smua tu..? Lagi satu, waktu klas kat KTAC ni pdat ke..? Dlam smnggu tu ade bpa kli msok klas..? Ingatkn klau boleh nak ambik part time job klau waktu klas tak pdat.. Klau keje rsanya ckuplh utk blnja blajar kat sana nnti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah pelajar dan kes2 yg berlaku di bukan hanya terdapat di KTAC shj.Semua IPT pun melalui masalah yg sama.Sama ad media ad laporkan ataupun tidak.Yang penting niat anda untuk belajar di KTAC. Jaga pergaulan,tuturkata dan tingkahlaku.Kamu belajar untuk mendapat masa depan yg cemerlang,banggakan ibubapa kamu.
      Jadual tidak padat.Lepas daftar boleh rujuk pada jadual yg diberi.Tiada kelas malam.
      Selamat Maju Jaya.
      Thanks admin. :)

      Padam
    2. pada pendapat saya tak perlu percaya perkara2 negatif atau kata2 negatif org cakap...semua bergantung pada nawaitu kita nak belajar...
      pasal kes2 xbermoral tu bergantung pada pelajar tu sendiri..
      belajar kat iPTA pun ada berlaku kes2 macam tu..tapi x diwar2 kan..saya bekas pelajar IPTA ..masa zaman saya belajar banyak je kes2 yg x elok berlaku...budak2 IPTA bukan semua nya bagus juga...
      sebenarnya..benda jahat tu boleh berlaku di mana2 sahaja..cume kita pandai jaga diri...berfikiran la positive untuk berjaya bukan dengar cakap negatif orang..sampai bila nk berjaya kalo asik dengar cakap orang..

      sepupu saya bekas pelajar KTAC..sepanjang dia belajar saya tengok ok jer...even saya bekas pelajar IPTA...saya tengok KTAC setanding jer dengan IPTA lain...

      yang penting keluaran diploma/ijazah nya diiktiriraf oleh MQA/JPA...

      Padam
  55. saya dah apply ktac and akan lapor diri pada 26 April nanti . Mudah mudahan Allah permudahkan urusan saya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun lapor diri 26 April ni

      Padam
    2. mudah-mudahan ALLAH permudahkan urusan kamu...
      jangan dengar cakap orang yg negatif..
      yang penting nawaitu kamu untuk belajar dan berjaya...

      untuk berjaya perlukan rasa susah payah dan usaha yg gigih..

      good luck

      Padam
    3. saya lapor diri 27hb september ni .. name putera , slamat berkenalan .. haha

      Padam
    4. Assalamualaikum dan hi pada yg dah masuk ktac tu, macam mana? Okay?

      Padam
  56. Saya pun lapor diri 26 April nnti :)

    BalasPadam
  57. same lah saya. 26 april nak msuk. harap2 Allah mudakan semuanye. amin :)

    BalasPadam
  58. X payah la dgar yg bkn2 ni. .kite yg nk bljr ttpkn htu sdah

    BalasPadam
  59. my bro dpt offer gak dari ktac niih. surat offer da smpi, msuk 17mei nih.nk deal ngn officer sana dlu. biasa la ipts smua jnji mnis. takot bila da msuk nti, mula2 je xyah byar bgai. hjg2 xleh grad sbb htg n caj bnda bkn2 lak. btter dpt ledger n make sure apa yg ptong tp2 bln tally.ptong sbjek je, bkn ada hdden charges. mna2 ipts sama je, make sure kena btul2 selidik je. sapa yg bjaya atau x tu rezeki msing2, jgn la dpersoal rezeki org. dlm setandan pisang xsmua bbuah elok kan?? ,satu dua msti ada yg bsuk, cmtu jgk lepasan mana2 ipta atau ipts. pkok pgkal, zmn stdy bkn zmn enjoy yer.stdy lelok n gain a good pointer. hope pihak ktac xde smbnyi apa2 la dr phak stdent, bkl2 stdent yg bminat n n fmly stdents mcm2 lg yer . sape2 nk kgsi pgkalaman atau nk story lbih bab penah stdy sana dlu emel la sy eh. sy seorang kakak yg xnk adik sy dtindas atau ditipu. pd adik2 di luar jgk ye, hati2 memilih n selidik hbs2. tq
    my email : nurulhafizah.jamain@gmail.com

    BalasPadam
  60. my bro dpt offer gak dari ktac niih. surat offer da smpi, msuk 17mei nih.nk deal ngn officer sana dlu. biasa la ipts smua jnji mnis. takot bila da msuk nti, mula2 je xyah byar bgai. hjg2 xleh grad sbb htg n caj bnda bkn2 lak. btter dpt ledger n make sure apa yg ptong tp2 bln tally.ptong sbjek je, bkn ada hdden charges. mna2 ipts sama je, make sure kena btul2 selidik je. sapa yg bjaya atau x tu rezeki msing2, jgn la dpersoal rezeki org. dlm setandan pisang xsmua bbuah elok kan?? ,satu dua msti ada yg bsuk, cmtu jgk lepasan mana2 ipta atau ipts. pkok pgkal, zmn stdy bkn zmn enjoy yer.stdy lelok n gain a good pointer. hope pihak ktac xde smbnyi apa2 la dr phak stdent, bkl2 stdent yg bminat n n fmly stdents mcm2 lg yer . sape2 nk kgsi pgkalaman atau nk story lbih bab penah stdy sana dlu emel la sy eh. sy seorang kakak yg xnk adik sy dtindas atau ditipu. pd adik2 di luar jgk ye, hati2 memilih n selidik hbs2. tq
    my email : nurulhafizah.jamain@gmail.com

    BalasPadam
  61. Saya Cik Muna,kaunselor pendidikan di KTAC.Pernah membalas komen di sini mengenai pengajian di sini. Sekiranya terdapat pertanyaan dan juga ingin membuat pendaftaran bolehlah hubungi saya di 011-2708 7495. Boleh dihubungi melalui WhatsApp dan Wechat juga.
    Terima kasih pada admin yg membenarkan saya membalas komen di sini. Jasa anda akan saya kenang selalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agar KTAC terus maju jaya untuk mendidik anak bangsa kita yang ingin belajar...

      Padam
  62. Saya pun dah apply ktac :) harap2 saya dapat. aminnnnn :)

    BalasPadam
  63. Anak buah saya (perempuan) menjadi pelajar di KTAC... sekitar dua tahun lalu dia berkahwin & masih terus sambung belajar di sini... bermakna tiada halangan jika mahu berazam belajar di KTAC ini; memang kos pembelajaran pun sara hidupnya tak cukup sekadar pinjaman PTPTN .. keluarga kena bantu untuk duit poket pelbagai... kemudahannya tidaklah semewah belajar di kolej atau UiTM milik kerajaan... tetapi bolehlah daftar di KTAC ini jika tiada tawaran tempat lain yang sesuai untuk belajar.

    BalasPadam
  64. salam..hye..aq nk tnye..terok sgt ker ktac nie smpai ade yg ckp kes rogol..xamek thu..betol ker...aq da apply and 3-5-2014 nie daftar dn terus bljr,,,mintak pndt skit sblom trlambt....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak ada masalah pun sebenarnya kalau pasal keskes macam ni atleast kita dapat belajar then masuk dalam otak, final exam. dah cukup dah kalau macamtu je.

      Padam
  65. salam...saya da apply..hrap betol lha plihn sye dan brjye..

    BalasPadam
  66. kolej ni ok tak??? rami org ckp tipu.. sygkn d aftar bulan dpn kalau info yg mengatakan betul and betul2 dpt kerja.. sy nak ambil perbankan islam

    BalasPadam
  67. tolong cerita sikit tentang baik buruk ktac ni sbb bulan depan dh nk masuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila banyak membaca, diatas banyak dah ulang2

      Padam
  68. Macam mana nieh. Dah dapat dh surat daftr diri 14 june nieh . Ramainye yv comment bukan2 . Tapi nak pegi :(

    BalasPadam
  69. hai korg , saya pun salah sorg bakal pljr ktac juga . saya ambil course dip pendidikan awal kanak kanak . register 14june ni . Btw dah bermacam saya dga pasal ktac ni . Yg lain tu tak kisag lah . saya nak bljr , tu yg penting . saya taknak jadi org yg takde pljrn . dan sy just risau pasal byrn . betol ke tak payah byr sampai habis bljr . 24k ? kolej tanggung semua ? ish biar betol . kalau sorg 24k , if 10 org ? wow byk tu hm . minta penjelasan psl byrn yg sebenar benarnya admin :) hrp jasa baik admin utk rep comment sy :) tq .

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang lah tak bayar apa,tapi selepas kita belajar 3tahun (6semester) kita kena bayar balik 24K tu.. :)

      Padam
  70. Sya pn dah mOhon ktac ni . Hrap2 allah pmudahknya . Sya ambil DHC . Sape2 skepala DHC, jOm kita kwn .. '_^ my email: aqisyahusmi96@gmail.com .

    BalasPadam
  71. sya pown masuk 14 june ni ! diploma hotel n catering ...excited nak belajar ,in syaa allah ,dipermudahkan segalanya

    BalasPadam
  72. Ya Allah .. waswas pulak nak masuk nie .. pendaftaran 14 jun nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn takut . Tak kira belajar kat mana mana pun asalkan pandai survive.

      Padam
  73. saya pon dah mohon kat ktac nie . harap semua nya berjalan dgn lancar :)

    BalasPadam
  74. salam saya bakal student ktac ni pd 14 jun ni, mcm mana dgn keadaan di hostelnya?

    BalasPadam
  75. assalamualaikum , saya pun salah sorg bakal pljr ktac juga . saya ambil course dip pendidikan awal kanak kanak . register 14june ni . minta penjelasan psl byrn yg sebenar benarnya admin :) hrp jasa baik admin utk rep comment sy :) tq .

    BalasPadam
  76. assalamualaikum , saya pun salah sorg bakal pljr ktac juga . saya ambil course dip pendidikan awal kanak kanak . register 14june ni. saya nak bljr , tu yg penting . saya taknak jadi org yg takde pljrn . dan sy just risau pasal byrn . betol ke tak payah byr sampai habis bljr . 24k ? kolej tanggung semua ? ish biar betol . kalau sorg 24k , if 10 org ? wow byk tu hm . minta penjelasan psl byrn yg sebenar benarnya admin :) hrp jasa baik admin utk rep comment sy :) tq .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ouh sy pun masuk 14june jgk course DSM ,

      Padam
  77. Hai ? Sy pun bakal student Ktac 14june neyh daftar course HR , sape2 yg masuk 14june ni buleh la kite kwb tgk jgk jadi kera sumbang .. hehhhehhhe

    BalasPadam
  78. Hye 7jun nie sye dah daftar ade sape tak yg same tarikh dgan sy , sye amek kos dhc

    BalasPadam
  79. Salam sye pn nak masuk KTAC nie jgak tpi was2 jgak dgr cerite org ingt nak ambil diploma perakaunan pastu kelas die nie mcm mne???bleh ke nak partine keje????

    BalasPadam
  80. saya bakal masuk ktac 5 july ini tetapi masih was-2....berserah kepade Allah ... anyway Saye amek Diploma Perbankan Islam
    Hope dapat pekerjaan....

    BalasPadam
  81. saya.pelajar sem 1 di ktac.kemudahan di ktac ni kurang memuaskan. tapi belajar di ktac ni memang bes,rugi bkalau tk masuk disni

    BalasPadam
  82. Hai. saya baru dapat tawaran belajar kat sini semalam 11 september. Dah tengok2 info pasal KTAC ni.. Tadi baru isi borang online dari laman web ktac. Saya pilih dip sains komputer (DSK). Bila nak daftar belum tau lagi. Lagipun masih nak fikir2 tp mngkin pg kot. Belum cuba belum tau kan? kalau setakat nak dengar pandangan org mmg susah. Tambah bingung ada lagi=.=" Tak main kita sendiri yg tengok n cuba bljr kat sana dulu. Baru puas hati. keputusan ada di tangan anda.

    BalasPadam
  83. Ramai bekas pelajar Diploma in Aviation management yang dah berjaya masuk berkerja dalam Gov. Setahu saya ada 3 senior diterima menjadi penolong pegawai trafik udara gred A29. Ada yang kerja di Air Asia, Malindo dan etc.

    BalasPadam
  84. hi saya masuk bulan januari 2015 ambil course DHC.ada siapa lagi yg sama intake dgn saya?hope dpt berkenalan:)

    BalasPadam
  85. Salamm sye pelajar cict, sem 5 kos syariahh.. kemudahan kurabg cket.. tapi tenga pengajar semua sporting.. jadi anda tidak akan ade masalah untuk belajar dan dpt result yg terbaik..

    BalasPadam
  86. sye student other college nk msuk ktac thun ni . tapi x pasti lagi sebab masih confuse dgn plbgai comment yg skjap up kjap down nk msuk so please sape2 student ktac bg pndpt keadaan disana . tq

    BalasPadam
  87. Lepas ijazah di kolej ni....blh tak sambung degree di IPTA? Kalau blh apa syaratnya utk memasuki IPTA tersebut? Tlg balas soalan saya...

    BalasPadam
  88. Hi. I'm interested to continue my studies at KTAC. Tapi bila baca macam macam comment I jadi curious. I ingat nak apply course Aviation Management. Ada tak sesiapa dekat sini ex-student DAM? Pls email me cahayataty@yahoo.com . Nak tahu dengan lebih tepat. Tq!

    BalasPadam
  89. hi , saya ada dapat tawaran KTAC . tapi saya cuma ada sijil PMR . boleh ke ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh .. tapi klau tk silap ada dua saja course yg tk pakai kelulusan SPM DIPLOMA EKSEKUTIF PENGURUSAN PERNIAGAAN dan DIPLOMA EKSEKUTIF PENGURUSAN SUMBER tapi syarat dia nk pengalaman setahun bekerja dlm bidang tu

      Padam
  90. Tawarab baru smpai tadi bukan main semngat nak masuk. Tapi bila dah baca bnyak plk komen negatif. Rasa was2

    BalasPadam
  91. Saya baru je mohan haritu . agak agak dapat tak :q

    BalasPadam
  92. Ade sape sape yang baru saje mohon tak . please reply :'(

    BalasPadam
  93. assalamualaikum..sy lapor diri 2 Mei nie..tp jd was2 nk prg sbb bnyk komen yg negative..need someone yg tau btol2 psal kolej nie..sbb sy org jauh..anything happen ssah nk ptah blik..harap dpat jwapan sgera

    BalasPadam
  94. Hai ...sy bks pljar spm juga yg akn brdftar di ktac pda 9-5-15 ni..Tp sblum sy dftar..sy dh un wat selidik n prbandingan antra ktac ngn ipta yg len..mkn berbulan jugak lah ...dri pg bwa ke mlm sy hadap bnda alah ni smta2 nk an kpastian yg nyata dan jelas...dan kptusan semasak2nye yg sy akn buat adlh still plih ktac.trlalu Bnyak sebab dan musabab..kalu nk dickpkn.......nak naip un naik kebas jari dibuatnye..Tp seriously...bila di selidik btul2..Bnyak kelebihan yg Mgkin kita dpt pkirkn...dri segi sudut perspektif..Sbb dibrithukn bhwa ktac dibwah krjasama oleh upm..dri sni.kita boleh tangkap...pembelajaran dy sbnrnye sama je..tiada beza...yg beza adlah nawaitu kita masing2..memandangkn dgn zmn yg smkin merubah trlalu bnyk yg diperlukan innshaaAllah ktac atau mna2 yg sesuai dgn taraf khidupan anda...dgn restu dn berkat..kejayaan sntiasa mnanti kita ..jln tlah disediakn cuma kita(diri)kna Pndai cari pintu itu...pasal rezeki tu jgn risau masing2 ad rezeki masing2...Allah swt itu maha adil dan saksama...psal negetif statement tu kita tolak tpi..yg pnting..nawaitu dn tawakal pda dri.lita sndri...sndri boley pkir..boley wat kputusan sndri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh sesiapa tolong bagi tahu secara terperinci pasal KTAC ni. Rasa was-was pulak bila dah baca komen yang negatif

      Padam
    2. Hai. Tolong terangkan lebih terperinci psal KTAC ni

      Padam
    3. Saya pun lapor diri 9 may ni . add lah wc saya : parisavici

      Padam
  95. Saya pun daftar 9 may ni . harap dapat berkenalan lah :)

    BalasPadam
  96. salam . saya pun berminat dengan ktac . saya akan masuk ktac 18april ni dgn kos DPP . before saya memilih ktac saya banyak buat tawaran dekat pelbagai ipts . saya x mengharapkan sangat ipta kerana saya just ada 4kredit . saya dapat pelbagai tawaran contohnya klmu , taj kolej , unisel dan lain-2 lagi . saya dapat tahu ktac ni daripada kawan saya yg bekerja di GOV dia syorkan saya ambik ktac sebab dia punya sijil diiktiraf MQA dan nk dapat kerja mungkin lebih mudah dgn sijil ipts lain ...saya pun rasa was-2 dgn komen-2 kat atas . tpi saya cuba tanam dalam diri saya . just believe urself . dont care wat people say about . sebab berjaya atau x tu atas usaha kita . kalau ada usaha doa tawakal dan jaga akhlak insyaallah segalanya dipermudahkan . jangan tengok tmpt buruk ke cantik . asalkan tempat belajar selesa . luaran x yah pandang . dalaman tu penting . so siapa-2 yg nak belajar ktac . jangan rasa segan dan was2 . insyaalah niat kena betul . :)

    BalasPadam
  97. Assalamualaikum..
    Nak tanya,, boleh ke kalau kita kerja sambilan apabila sudah menjadi pelajar ktac..??
    Harap dpt tolong jwb..terima kasih..

    BalasPadam
  98. salam, boleh je nak kerje part time,masa study saya buat part time. Statrt keje masa masa Sem 2, lepas class gi keje kat Jusco Taman Maluri, gi keje jln kaki je. Keje as promoter kat jusco. Sem 5 beli motor, gi keje kat Parkson Sg.Wang. Kena kuat semangat sikit, sebab kita study sambil belajar.

    BalasPadam
  99. Assalam nak tanya . Course aviation management okay tak kat ktac ni ?

    BalasPadam
  100. assalamualaikum, en blogger boleh x terang kan ttg ktac nihh ?? pembelajaran dia mcm mne ? yuran tu betoi ke xkne byar ? sye nak msuk ktac xpi sye takot xmampu nak bayar

    BalasPadam
  101. Assalamualaikum ..saya bekas pelajar ktac .. kolej ni xberapa nak cun tapi kolej ni senang dpt markah .. walaupun saya ni kuat ponteng .. malas buat assignment .. tapi leturer situ tetap usahakan dengan beri peringatan dan ceramah .. haha .. leturer alhamdulillah semua baik baik .. kite baik .. dia baik .. yg penting sentiasa ubah diri jadi yg lebih baik ..alhamdulillah saya graduate tahun ni dan nak sambung degree .. saya course diploma in cyber forensic dan degree saya pulak bachelor in cyber forensic .. alhamdulillah ..

    BalasPadam
  102. Okey ke tak sbenarnya KTAC nie ?? Sy dh pom buat permohonan n dluluskn .. masuk 26 march nie . Tp sy bca kat sini mcm2 pndangan negetif dr korang . So sy was2 nk masuk kolej nie . Betul ke yuran xperlu byar ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pon msuk 26.3 ni..awk girl or bpy ye?klo awk sporting kte smbng skit psl kolej ni..ni no sy 0125797914

      Padam
  103. assalamualaikum. boleh tak terangkan pasal cyber forensic ni? sebab saya berminat dengan course ni tapi saya tak faham cyber forensic ni macam mana.

    BalasPadam
  104. Assalammualikum sya pelajar spm lepasan 2015 , sya ada memohon ktac dan dpt tawaran masuk sana tapi sya masuk pada bulan5 nnti ambik course pendidikan awal kanak kanak, sya harap komen komen positif dari kawan-kawan dpt membantu sya. Kadang kadang sya rasa takut dan gemuruh tapi insha Allah sya boleh. Harap kita berjumpa nnti bulan5 2016.😊

    BalasPadam
  105. Assalamualaikum. Sya pelajar lepasan SPM tahun 2015. Sya nk tnye KTAC ni ok ke x?? Sbb sya berminat nk amik course Diploma Hotel & Katering di KTAC. Tpi, sya baca bnyk komen negatif psal KTAC ni. Tu yg sya mcm was2 ni. Lgipun sya takut tipu je.. Bleh sesiapa tolong bgi pendapat x??

    BalasPadam
    Balasan
    1. KTAC sudah pun beroperasi hampir 17 tahun dan sy x prnh lg dgr kes2 pelajar kena tipu di situ..
      Kawan sy sorang pun blajar di situ dan ambil dip.syariah
      Insya-Allah setahun lg dia akn graduate..
      Jgn mudah percaya dgn khabar angin..better adik tanya org yg prnh blajar di situ..

      Padam
    2. Alhamdulillah KTAC ni tk de lagi kes tipu pelajar , semuanya okay .. Saya pun student Ktac yg masih aktif lagi .. Segala yuran pengajian ditanggung oleh ptptn cuma duit kos sara diri perlu dikeluarkan sendiri la .. If Adik ddk area KL rasanya boleh ulang-alik kalau dtg dari jauh mmg kene ddk hostel la .. Jgn mudah percaya dgn khabar2 angin diatas okay 😊

      Padam
    3. Alhamdulillah ktac tiada lagi kes tipu pelajar .. Ktac ni okay je Dan saya still pelajar yg aktif Di KTAC .. segala kos pengajian ditanggung oleh PTPTN tpi kos sara diri perlulah dikeluarkan sendiri .. Jgn mudah percaya dgn khabar2 angin diatas ��

      Padam
    4. Saya lapor diri di ktac 23/7 ni.saya ulang alik dari putrajaya ke cheras.jauh tak rasanya jarak tu? Sebab nak duk hostel rasa mahal la pula.

      Padam
  106. Klu brminat dgn program engineering bleh mohon kat www.ekemahiran.edu.my. Ni utk program di Institut Kemahiran MARA dan Kolej Kemahiran Tinggi MARA.Milik penuh MARA. Byran masuk yg rendah (<1k). Asrama percuma. Elaun bulanan. Yg penting abis blaja xde hutang...

    BalasPadam
  107. Fuhh komen dh mcm berdebat.. Actually aku was2 juga.. tp aku dh selidik la, aku dh mohon untuk dip pelancongan.. aku harap semua ye baik2 aku calon spm 2015.so far aku sdri rse ktac ni takdela smpai nk menipu..aku just rse selps spm ni . tiada perkara yg senng.asalkn usha.. komen negative dn positive kita buatkn iktibar..dn percaya kat pilihin sdri.. inshaallah okay

    BalasPadam
  108. Assalamualaikum admin dan cik muna..bolehkah saya mendaftar KTAC secara online?

    BalasPadam
  109. sepatutnya sya daftar hrini kt ktac. tpi saya tak prgi sebab ada sebab2 trtentu. tpi kalau tahun depan saya mohon lain boleh kan? tq

    BalasPadam