Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Selasa, 17 Februari 2009

Umpan naluri songsang (Ceritera)


Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Lagak tampan selain mampu menjadi teman sosial di ranjang, dijadikan modal beberapa penjenayah kacak digelar ‘gay jambu’ untuk aktif menjalankan kegiatan memperdaya sebelum melarikan pelbagai barang berharga dari kaki disko tempatan selain pelancong asing.

Difahamkan kumpulan penjenayah ini yang mempunyai kemahiran berkomunikasi selain bijak bergaul kerap mencari mangsa di sekitar pusat hiburan dan disko di ibu kota.

Golongan lelaki homoseksual ini akan berpura-pura tidur sebilik hotel dengan mangsa sebelum menggeledah dan melarikan semua wang dan barang bernilai sewaktu mangsa sedang tidur nyenyak.

Malah siasatan polis turut mengesyaki suspek turut menggunakan pil khayal yang dicampurkan ke dalam minuman mangsa untuk membuat mangsa pengsan sebelum disamun.

Dalam kejadian terbaru Ahad lalu, seorang pelancong warga Arab Saudi menjadi mangsa apabila diperdaya lelaki yang baru dikenali di sebuah pusat hiburan Jalan P Ramlee, di sini.

Sumber polis berkata, dalam kejadian jam 3 pagi itu, mangsa yang berusia 25 tahun dikatakan membawa pulang seorang lelaki yang baru dikenalinya ke bilik hotel di Jalan Pudu di sini.

Menurutnya, sebaik sampai di bilik hotel itu, mangsa bersama rakan yang baru dikenalinya itu berbual kosong sambil minum.

“Bagaimanapun mangsa mendakwa tiba-tiba terasa pening dan mengantuk sebelum tertidur. Mangsa yang tersedar kira-kira jam 4 petang keesokan harinya mendapati lelaki yang dikenalinya itu sudah tiada.

“Lebih mengejutkan apabila beg duit berisi wang tunai RM350, telefon bimbit dan kad kredit miliknya yang disimpan di dalam seluar didapati hilang dipercayai diambil lelaki terbabit,” katanya.

Susulan itu, mangsa yang kerugian lebih RM1,500 segera membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan. Dipercayai suspek meletakkan pil khayal di dalam minuman mangsa untuk membuatkan mangsa tidak sedarkan diri.

Sementara itu, dalam kes berasingan seorang pelancong lelaki warga Australia kerugian wang tunai lebih RM600 selepas dilarikan tiga lelaki yang baru dikenalinya di sebuah disko di Jalan P Ramlee.

Sumber polis berkata, dalam kejadian jam 3 pagi itu, mangsa yang berusia 48 tahun berkenalan dengan tiga lelaki tempatan di hadapan sebuah disko sebelum mereka berbual mesra.

Mangsa yang bekerja sebagai jurutera kemudian mempelawa tiga lelaki berusia lingkungan 20-an berkenaan untuk pulang ke bilik hotel didiami berhampiran Jalan Sultan Ismail di sini.

“Ketiga-tiga suspek yang bersetuju dengan ajakan mangsa kemudian mengekori mangsa ke bilik hotel berkenaan sebelum mangsa dikatakan berbual panjang dengan suspek.

“Difahamkan, mangsa hanya menyedari diperdaya kumpulan lelaki berkenaan selepas mendapati peti keselamatan di dalam bilik hotelnya itu terbuka,” katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian menyedari dompet duitnya berisi wang RM600, kad kredit, lesen memandu dan pasport lesap dilarikan lelaki terbabit.

“Berikutan itu, mangsa segera membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan bagi memudahkannya memohon semula pasport dari pihak kedutaan.

“Setakat ini polis sudah mengambil rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dari hotel berkenaan bagi memudahkan siasatan dilakukan,” katanya.

Doa dinding sihir

Oleh Mohamad Hussin
mohamad@hmetro.com.my

ALOR STAR:

“Perlu ada pendinding,” kata Presiden Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim.

Malaysia (Tamrin), Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad, berhubung tindakan seorang lelaki yang dikatakan memiliki kebolehan luar biasa dengan hanya menyentuh bahu mangsa lelaki ketika berselisih di tempat awam untuk menjadikan mereka tempat melampiaskan nafsu songsangnya.

Beliau berkata, masyarakat Islam tidak kira lelaki atau wanita perlu ada pendinding bagi mengelakkan terkena ilmu sihir atau pukau oleh pihak tertentu yang cuba mengambil kesempatan ke atas kelemahan diri mereka.

“Pendinding bukan bermaksud perlu memakai tangkal atau azimat sebaliknya pendinding yang mengamalkan surah serta doa tertentu bagi menghindari daripada terjebak dalam kancah maksiat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau mengulas laporan muka depan Harian Metro semalam mengenai seorang lelaki berusia 30-an yang dikatakan memiliki kebolehan luar biasa dengan hanya menyentuh bahu mangsa ketika berselisih di tempat awam untuk menjadikan mereka tempat melampiaskan nafsu songsangnya.

Sihirnya dapat mematikan nafsu mangsa terhadap wanita, termasuk isteri supaya dapat dijadikan kekasih sejenis.

Selepas beberapa bulan menjalin hubungan intim, kesempatan itu digunakannya untuk mengikis harta mangsa, termasuk tanah bagi membuktikan keutuhan percintaan mereka selain wang perbelanjaan setiap bulan.

Sementara itu, Tengku Asmadi berkata, lelaki terbabit yang mengamalkan ilmu pukau supaya kembali ke pangkal jalan dan bertaubat kerana perbuatannya bukan saja berdosa besar tetapi meruntuhkan rumahtangga orang lain.

“Saya nasihatkan orang ramai yang ingin mengelak daripada terkena ilmu pukau perlu mempertingkatkan ilmu pengetahuan agama termasuk menjaga solat, mengamalkan doa atau surah.

“Dengan cara ini, mereka yang berniat jahat pasti tidak berjaya untuk memukau mangsa,” katanya.

Beliau berkata, ia juga sebagai petanda dunia di akhir zaman. Kejadian yang pernah berlaku di zaman nabi terdahulu akan berlaku pada zaman ini.

“Semua kejadian pada zaman dahulu akan terkumpul dan berlaku lagi pada zaman sekarang, masyarakat Islam perlu meningkatkan ketakwaan kepada Allah serta menjauhkan larangannya.

“Peranan ibu bapa juga penting untuk mendidik anak mereka kerana golongan muda perlukan perhatian dan kasih sayang,” katanya.

Harian Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan