Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 14 Februari 2009

Kecewa isteri kahwin lain (Ceritera)


MARAN: Seorang buruh lelaki warga Indonesia yang terlalu kecewa dan sedih selepas mengetahui isteri kesayangannya berkahwin lain, nekad meneguk sebotol racun serangga sehingga mati di Air Terjun Sungai Jerik, dekat sini, tengah hari kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.10 tengah hari, mangsa yang dikenali sebagai Adi, 40, ditemui seorang pekebun yang mendapati buruh terbabit mati di tempat kejadian.

Pekebun berusia 49 tahun yang panik selepas mendapati mangsa tidak sedarkan diri menghubungi Balai Polis Sugai Jerik untuk memaklumkan kejadian itu.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Ahmad Johari Shahabudin, berkata mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Bandar Jengka (HBJ) untuk bedah siasat.

Menurutnya, siasatan awal mendapati mangsa yang bekerja sebagai buruh ladang mendapat tahu berita perkahwinan isterinya di Indonesia melalui rakannya.

“Mangsa yang kecewa mengambil sebotol racun serangga di rumah kongsinya sebelum meneguknya di kawasan air terjun berkenaan,” katanya.

Harian Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan