Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Ahad, 11 November 2012

Wajah iDAN terkini

Telah lebih separuh abad. Jika mengikut usia apak hanya sekitar 15 tahun sahaja aku masih dapat mengekalkan usia. Ajal maut jodoh pertemuan tak siapa tahu; ianya ketentuan Ilahi. Hatta bila aku telah ke ambang Warga Emas ini segalanya bagiku amat samar & gusar.

Agar kesihatanku mengizinkan aku terus menulis & daya ingatanku tidak sampai tersekat atau nyanyuk. Aku mahu terus merakam kehidupan yang amat fana ini. Mahu aku tinggalkan banyak pesanan buat zuriat, rakan & mereka yang intim denganku.

Moga aku dipanjangkan umur pun sentiasa tabah menghadapi sakit kronik ini. Ini adalah wajah terbaruku.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan