Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Jumaat, 16 November 2012

Aku & Idola

Sejak aku muda belia ada ramai artis aku minat; menjadi Idola & teringin sangat nak berjumpa. Cuma takdir yang menentukannya mana mungkin kita yang melakarkan; antara artis yang aku suka seperti Sudirman, Ziana Zain, Mior Hashim, Siti Nurhaliza, Jamal Abdilah, Kak Uji, Allahyarham Latif Ibrahim, Rozita Che Wan ramai lagi.

2. Sempatlah kawan berteater dengan Mior, Sani Sudin & beberapa orang artis tersohor tapi mereka dah lupakan aku; sebab aku ni kejap amat terlibat dengan dunia teater itu. Si AC Mizal ni pernah sampai ke rumah aku sebab dia tu pangkat anak saudara tiri; ayah AC tu pangkat abg tiri dia dibesarkan oleh arwah apak. Apak pun nazak di rumah AC; masa tu dia tak kahwin lagi masih duduk dengan keluarga di Cheras. AC menghantar jenazah arwah apak sampai ke Kubur Pedas Kg Changkat Tualang Kota Bharu Perak.

3. Selain artis ada juga rakanku orang politik bergelar Dato'/Datuk tapi biasalah bila mereka ni dah sibuk (sebut hidup senang macam
dengki pula) hatta tak lagi ingatkan aku. Aku teringat dapat e-mel dari Pak Lah sebab aku sering mengadu ke JPM masalah kerjaya pun masalah seharian. Peguam Politik Pak lah dulu masa dia jadi Menteri Luar adalah rakan baikku.

4. Kenangan paling aku suka bila bermuka buku/FB; tak sangka dapat berhubung dengan beberapa juruhebah kesayangangku... Idolaku seperti abg Noramin Mosyi Mosyi pun Zainal Abas... ada beberapa lagi orang tersohor menjadi sebagai mereka yang amat ingin aku kenal rapat. Intim.

5. Dunia ini kecil sebenarnya malahan ramai juga rakanku telah jadi Dato' atau jutawan ada yang masih rapat denganku ada juga yang memang tak ingat pun wajahku. Tentunya sebab aku bukannya orang hebat atau popular. aki cuma adar iR depan nama bukan Ir (jurutera) iR tu adalah identitiku sebagai Penyair Idanradzi... yang aku eja begini iDANRADZi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan