Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Isnin, 15 September 2008

PKUPM siri MMms (Singgahsana)


Telah dua bulan lebih aku tidak periksa tekanan darahku; entah berapa skala mm Hgsystolic. Lama tak jumpa Dr Imah. Lama tak lepak tenguk TV di sofa malas PKUPM.

Sepanjang Ramadan memang aku tak kawal sangat bab makanan. Terutama minuman. Kalau boleh mahu aku minum satu jak air manis. Lepas itu pengsan. Risau juga kot diabetesku melambung naik. Selera makanku memang tak pernah susut. Makan sampai termuntah pun boleh. Mulut terima saja, perut boroi aku yang terkadang menolak.

Terawih pun banyak yang aku buat sendirian. Sesekali sahaja ke surau atau masjid. Mila selalu membebel bab ini. Dia persalahkan sebab aku gila makan, itu penyebabnya aku malas ke surau. Itu andaian Mila. Aku mengatakan masalah diri, kesihatan terutamanya. Memang orang sakit macamku amat cepat mengantuk. Kak Kencon pun cakap macam itu, dia sakit macam aku... itu pun dia cuma ada masalah kolestrol berbanding aku semua penyakit ada. Huh! alasan!.

Jika terawih aku masih lebih menyukai suasana Surau Bunian. Tenang. Tak bising. Lapang & terkini ada pula imam muda. Rakan baik Aziq katanya anak ustazah sekolahnya. Tahfiz Al Quran. Sedap mendengar bacaannya. Asyik amat.

Bab Imam ini memang suatu yang amat misteri & peribadi. Kenapa dikatakan begitu...?

Nanti kita cerita...

Sejarah Lalu
Masa zaman sekolah 70an aku memang amat kurus, pinggang sekitar 27" berbanding sekarang hampir 38"
Nampak kurus amat!...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan