Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Ahad, 14 September 2008

Mila makin sibuk membeli belah (Singgahsana)


Seminggu ini Mila makin sibuk mmbeli belah pakaian anak-anak. Minggu lalu dari pagi hinggalah ke petang mencari pakaian di sekitar Kajang, masih tidak selesai.

Aku pula terasa Aidil Fitri semakin tidak bermakna. Teringat Desa Tualang, tak tahu bila lagi aku akan boleh berpuasa, berbuka dengan memanti pukulan taboh dan berhari dengan menziarahi pusaka ibu & apak di Tanah Perkuburan Pedas. Bebaru ini aku pulang ke kampung katanya Tanah Perkuburan Pedas telah penuh & peduduk kampungku mendapat tanah wakaf bagi perkuburan yang baru.

Malam tadi Mila sendirian pulang ke kampung semua anak-anak tak mahu pulang ke Meru, lebih selesa di Jenaris. Aku terpaksa menyediakan makanan berbuka & bersahor. Rumahku semakin sarat dengan barangan lantaran aku masih tidak kemaskan barangan berguna & tidak setelah aku berkemas barangan pencen. Lebih 10 tahun menangani barangan ICT memangnya amat sarat & lebih dua lori barangan yang aku kumpul. Bagaikan mahu pecah kepala memikirkan di mana harus disimpan malahan telah hampir selori barangan yang aku lupuskan.

Di pejabat baru Unit IT minggu lalu terjadinya kekecuhan lantaran komplen dari rakan staf yang tidak puas hati dengan masalah ICT. Memang dasar ISO mencari silap kita, mana ada penghujungnya masalah kerja. Apatah bagiku dunia ICT memang dunia pelik. Bukan mudah untuk menyelesaikan masalah birus, pengodam & rakamnya komputer. Untuk menjadikan komputer brgerak lancar bergantung pada nasib, terkadang memangnya kejap terkadang memakan masa berhari-hari. Untuk merosakkannya amat kejap, sekelip mata birus merebak yang dikawal.

Maka itu aku mahu melupa dunia ICT, mahu menjadi pengguna sahaja bukan seorang yang menggerakkannya.

Tahun ini nampaknya aku beraya di Meru. Aziq pun akan periksa PMR selepas Aidil Fitri jadi tak payahlah aku pulang ke Perak. Mungkin lepas hari raya lantaran mahu meneroka sempadan tanah pusaka Paya Asap yang aku bercadang akan ditanam semula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan