Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 7 Mac 2009

Seperti diduga Sepah Juara (Hiburan)


Jihan tetap bintang, dapat motor besar lagi. Tahniah Sepah, agar menjadi kumpulan lawak nombor satu di Malaysia. Seperti yang diduga Kumpulan Sepah akan menjadi Raja Lawak ke 3. Mereka bertiga memang menghiburkan. Dapat mengeletek hati penonton.

Sedari awal lagi SMS telah mendahului Kumpulan Sepah.Jihan & Amir mendapat SMS seakan lebih kurang sekitar 20%. Aku menyukai persembahan ke dua Jihan memang klasik & menyentuh jiwa. Kumpulan Sepah pula seharusnya menggunakan kekuatan suara Raja Rocknya. Tak puas mendengar suara serak basahnya. Memang tak puas. Bila telah ada rancangan sendiri tentunya Sepah@trio; tiga jejaka ini akan pasti mempunyai jutaan peminat.

Agar stesyen TV tempatan akan memberi ruang untuk Jihan & Amir, kedua pelawak ini juga punyai peminatnya. Rasanya Jihan tak punya masalah untuk mengembangkan bakat semulajadinya. Amir yang sering dikomen pastinya akan menjadi pelawak sukaramai jika terusan berlatih & tidak tergagap gagap lagi.

Jangan lupa Man Belon rasanya dia juga memberi banyak impak dengan telah lakonan gerak geri badannya. "Man Belon yang punya!" unggapan yang benar-benar mencuit hati.

Cara Sepah bawa tuah
Oleh Wan Asrudi Wan Hasan
wanasr@hmetro.com.my

PETALING JAYA: Prestasi konsisten sejak awal pertandingan menobatkan trio dari Johor Bahru, Sepah untuk muncul juara Raja Lawak musim ketiga di sini, malam tadi.

Kemenangan Sepah yang dianggotai Shahmira Muhamad, 24, Mohd Nadzri Zainal dan Mohd Noor Murad, 23, sekali gus mengatasi cabaran dua peserta akhir, Mohd Amirullah Azmi (Amir), 20, dan wakil tunggal wanita, Nuur Jihan Musa, 25.

Lawak dan jenaka Sepah yang bersahaja dengan tema bebas dan lagu jenaka menarik perhatian penonton sehingga mencatat undian SMS tertinggi serta mendapat pujian juri profesional, Zaibo, Fauziah Nawi, Syamsul Ghau Gahu dan juri jemputan, Adlin Aman Ramlie.

Juara Raja Lawak musim ketiga diumumkan pengacara program berkenaan, Zizan dan Johan.

Wakil kumpulan Sepah, Nadzri Zainal gembira apabila meraih kejayaan itu, sekali gus memberi ruang kepada mereka bertapak dalam dunia hiburan.

“Kami tak sangka dapat mengatasi saingan peserta lain yang tidak kurang hebatnya. Kemenangan ini membuktikan dunia lawak masih diterima masyarakat. Kami puas memenangi gelaran ini. Kemenangan ini untuk semua peminat dan keluarga yang sentiasa menyokong kami dalam program ini,” katanya.

Kejayaan itu membolehkan Sepah membawa pulang hadiah wang tunai RM20,000, sebuah kereta Citroen Picasso, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro. Hadiah disampaikan pelawak terkenal tanah air, Datuk Yahaya Sulong, Hamid Gurka dan Param.

Menduduki tangga kedua, Jihan dari Selangor membawa pulang hadiah wang tunai RM14,000, motosikal Naza Blade 250R, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro.

Sementara peserta dari Kelantan, Amir yang popular dengan ungkapan ‘I’m sorry’ membawa pulang wang tunai RM8,000, barang elektrik dan trofi sumbangan Astro.

Program yang disiarkan secara langsung menerusi Astro Prima (saluran 105) dari Dewan Auditorium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) itu dimeriahkan dengan penampilan Raja Lawak musim kedua, Nabil.

Harian Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan