Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Selasa, 3 Mac 2009

Sayornara Parti (Singgahsana)

Terima Kasih Ustaz Halim lantaran baru sebentar tadi dia mengadakan Jamuan Perpisahan (Sayornara Parti) buat aku yang akan bercuti sekitar dua minggu lagi. Dia, Fairuz & aku mengadakan jamuan di Gerai Ali Roti Canai.

Memang payah untuk aku dapat makan semeja dengan Ustaz Halim; sejak dia menjawat jawatan tertinggi kini, sibuklah amat...! sukar ada masa terluang untuk bersarapan bersama. Rasanya mungkin ini kali terakhir dapar makan semeja dengan dia.

Jika congakanku sekitar 20, 23 atau 24 hb bulan ini adalah hari terakhir aku berkerja dengan UPM. Selebihnya mungkin aku akan datang sekejap. Urusan pencen, hutang piutang atau pada 15 hb selang dua bulan aku akan ke PKupm untuk mengambil ubat.

Jika dulu aku terlalu mahukan masa itu aku tarik-tarik supaya ianya pendek agar aku cepat berehat di rumah. Nampaknya kini aku membiarkan sahaja masa berlalu. Apatah lagi UPM nyata berhutang 52 hari denganku. Tidak mahu bertolak ansur atas alasan aku tidak mengisi borang...22 hari hilang. Pun kedaifan kefahaman staf yang bertanggungjawab dalam bab cuti bilamana diadakan sistem ecuti; cuti melalui internet... 30 hari luput. Membuatkan 52 hari itu ghaib. Lalu aku kekinian terpaksa menjadi Halimunan. Terpaksa berkerja dalam bercuti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan