Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Ahad, 21 Julai 2013

Batu Loncatan


  • Idan Radzi "ada kalangan mereka yang minta tolong khidmatku tetapi penghujungnya semuanya dipersiakan & yang lebih teruja uar-uarkan kerja sendiri, kroni, kaum kerabat & waris sendiri; sebaiknya dari awal lagi jangan minta khidmatku sebab waktu ini amat terhad nak buang kerja yang sia-sia belaka" keluh si Pinggir terduduk di meja ofisnya. Alatan trafik bersepahan di makmal.

  • Idan Radzi "di mana jua ada manusia sebegitu akan gunakan sehebatan untuk menjadikan rakan, anak buah sebagai batu loncatan untuk kejayaan sendiri dan kroni; perkara ini kita dapat lihat di mana jua; baik di bidang kerjajaya; masyarakat juga politik" kata si Sedar memujuk hati si Pinggir. Selagi cita-cita tak tercapai pasti mencari mangsa untuk mencapai impian mereka
     

  • Idan Radzi "hidup memang rasis & kita sentiasa menerima kerugian yang banyak.." keluh si Pinggir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan