Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Khamis, 30 Mei 2013

Rakan dari Dubai

Mencari teman melaui Muka Buku/FB memang mudah tapi tak semua mahu berbual dengan kita. Selalunya tak sampai 10% pelayar FB suka berbual dengan orang yang mereka tak kenal. Kebanyakannya lebih suka berbual dengan rakan yang dikenali atau saudara mara.

Aku memang mengharapkan ramai kenalan sebab nak timba pengalaman mereka terutama di ketika merantau di negara orang. Sayangnya tak semua orang suka kisah hidup atau acara keluarga diuar-uarkan untuk awam. Maka kembara di dunia MAYA amat tidak meriah jika sekadar kirim salam tanya khabar atau bersapa sekadar seketika.

1 ulasan:

  1. Lebih baik kalau sudah bersua muka. Kadang-kadang ada yang bersikap skeptikal kenapa tetiba kenalan membuat seruan di peti FB.

    BalasPadam