Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Selasa, 2 Disember 2008

Twilight (Singgahsana)

www.twilightthemovie.com

"Ibu nak tenguk tak kami tengah depan kaunter tiket ini" Aziq & Afiz berpakat untuk memujuk ibunya sama menonton. Padahal kami masih dalam Avanza perjalanan ke Cheras Selatan.

"Ok Ayah... ibu kata bolehlah... dia nak ikut kita!"

Memang lama Mila tak pernah mahu mengikut aku menonton, entah kenapa terbuka hatinya pergi menonton bersama kami. Aku memang tak berani nak mengajak Mila menonton. Selalunya akan terbit ayat-ayat yang mengejutkan hatiku. Antaranya:

"ayah pergilah dengan hiburan ayah tu!" Huh! tak terdaya aku mendengarnya.



Sebelum ini kami menonton cerita James Bond pun secara senyap-senyap. Sudah balik baru dia teringin nak menonton cerita itu. Cerita James Bond dapat banyak bintang. Tapi entah kenapa tak seorang pun mengatakan bagus ceritanya.

Tapi Twilight memang sedap cerita. Macam cerita cerita hindustan pun ada. Di Imdb dia mendapat enam bintang sahaja. Tapi aku memang suka cerita ini. Tak rugi Mila ikut kami menonton. Aku boleh meletakkan ianya antara filem yang paling menarik sepanjang tahun.

http://www.imdb.com/title/tt1099212/

Jika aku memberi bintang pastinya aku meletakkannya paling tidak 9 bintang. Ianya berkisar tentang kasih sayang. Kisah keretakan rumah tangga & cinta remaja yang luhur. Serigala pun amat menyayangi kekasihnya. Sanggup berkorban nyawa agar kekasihnya tidak sampai menjadi sepertinya ada ketikanya terpaksa menjadi Serigala Jelmaan. Amat asyik melihat pasangan kekasih remaja ini bercinta dari dahan ke dahan pepohonan.


Posted on 2.12.2008 at 3:00 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan