Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Khamis, 4 Disember 2008

Syor penempatan sementara : Tanah Runtuh (Ceritera)



KUALA LUMPUR: Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mencadangkan kerajaan menyediakan penempatan sementara kepada mangsa tanah runtuh Bukit Antarabangsa, Hulu Klang yang sehingga kini masih tidak mempunyai tempat tinggal.

Beliau yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, cadangan itu boleh dibuat dengan pelbagai cara termasuk menempatkan mereka di hotel atau kawasan lain yang dianggap bersesuaian dan tidak membebankan.

"Langkah proaktif perlu diambil bagi membantu mereka seperti menempatkan mangsa di hotel atau tempat bersesuaian.

"Ia untuk mangsa yang masih tiada tempat tinggal atau saudara atau sahabat di ibu kota untuk menumpang sementara sehingga keadaan pulih," katanya ketika melawat kawasan tanah runtuh di sini, semalam.

Turut mengiringi Muhyiddin ialah Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan; Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dan Panglima 11 Briged Infantri Malaysia, Brigadier Jeneral, Datuk Md Azman Rosli.

Muhyiddin berkata, beliau membuat cadangan itu supaya mangsa tidak terus berfikir dan mencari tempat tinggal baru sedangkan masalah mereka sudah berat.

"Kita tidak bimbang jika mangsa menumpang sama saudara mara atau sahabat-handai tetapi ada juga penduduk yang masih tiada tempat berlindung," katanya.

Muhyiddin berkata, perkara itu perlu segera dilaksanakan bagi membolehkan taman perumahan berhampiran kawasan tanah runtuh dikosongkan sehingga keadaan kembali selamat.

Ketika ditanya pampasan kepada mangsa, Muhyiddin berkata, perkara itu di luar bidang kuasa beliau.

Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan