Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Selasa, 10 Januari 2006

Permergian Allahyarham Hamdan


Alfatihah...Takziah ! buat Kak iZAN... serangan jantung kehadrat suamimu memang amat mengejutkan aku, Bilamana Sahak telefonku, bagaikan tak percaya. Sebak di dada memang tak dapat ditahan; terbayang Azreen yg memang dah bagaikan keluarga makmal ini, telah jadi anak yatim.

Teringat akan kenangan bersama arwah semasa lampu black out; kami terkurung dalam desah lebatnya hujan. Teringat semasa aku membaiki pc untuk anak2nya; dia beriya-iya memberi upah sedangkan aku memang tak selesa menerima upah. Kak iZAN dan arwah tidak pernah bertandang ke rumahku sebelum ini; ntah bagaimana terbuka hati arwah membawa keluarganya bertandang semasa majlis kesyukuran berkhatan anak2ku di Jenaris semasa cuti sekolah baru ini.

Allahyarham adalah seorang ayah nan intim dgn keluarga. Waktu cuti memang selalu berlima sekeluarga bersandai. Allahyarham juga memang dikenali dengan staf yg tekun berkerja. Pemergian Hamdan memang amat terasa kehilangannya... terutama buat Kak iZAN sekeluarga.

Pemergian Hamdan satu amaran, betapa usia kita memang bukan milik kita. Bila-bila masa kita akan menempuh kematian; 44 tahun memang terlalu awal menerima panggilan Ilahi, tapi DIA lebih sayangkan Hamdan maka memang terlalu awal menyahut panggilan beliau, semoga roh Allahyarham Hamdan akan tetap aman pun di sisi mereka nan beriman.

Kak iZAN bersabarlah! semoga tetap tabah untuk meneruskan hidup bersama 3 orang cahayamata. Alam akhirat insyAllah kita berkumpul lagi mengisi kenangan pun ukhwah sejati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan