Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Isnin, 24 Jun 2013

Awal FB


hai
  1. sendiri ini amat menyakitkan
    sendiri ini amat lugu
    sendiri ini amat payah
    sendiri ini amat menjemukan

    aku tahu kau pernah penyapa aku
    aku tahu nama kita pernah seganding
    aku tahu kita pernah ketemu
    dalam impi dalam ilusi dalam sepi
    kita pernah sama berkata iyer

    (bukan bercinta tapi kita kenal kekitaan kita)

    tapi aku makin keliru melihat catatanmu
    kau makin leka dalam FB ini
    kau makin mabuk dengan ramai rakanmu
    kau makin hilang dalam kejutan budaya ICT ini
    kau asyik menyapa entah siapa
    tanpa tahu pun tentang aku
    tanpa bertanya tentang diriku
    biar pun saban waktu aku merinduimu
    penuh kerinduanku di blogku buatmu
    kau tak pernah ambil tahu

    - siapalah aku.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan