Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Jumaat, 28 September 2012

Penyair Idanradzi MENGANDUNG Siri 2


Jumaat pagi: makin teruk rasanya badan ini. Semalaman tidur sendirian mimpi lebih menakutkan; siap ada hantu yang cuba menganggu. Terjaga jam 3:00 pagi; tak berani tidur ngadap tingkap. Beralih ke katil anak-anak yang kosong.

2. Selepas subuh mata tak boleh celik; sempat pesan kat Azim sarapan pagi ini cari sendiri. Azim bertanya takkah selalu hari Jumaat maka

n-makan di Seremban. Hari ini Anif ada kelas sampai jam 4:30 petang. Ayahnya kena jemput sekitar jam 5:00 petang.

3. Sedar-sedar dah jam 10:00 pagi. Demam masih tak kebah. Badan masih tak bertenaga. Impian mengidam nak makan Mee Bandung Pak Jamarudin Botak masih tak kesampaian. Semalam Mila puasa dia singgah pasar malam beli Nasi Kerabu berlauk daging bakar. Buka Astro talian kena potong. Bukan masalah tak bayar tapi kesilapan pihak bank; asyik Maybank2Unya tak berfungsi.

4. Hari ini nampaknya aku sendirian memandu ke STTJ Seremban. Azim sekolah petang. Selalunya dia yang temankan aku. Agar aku tak mengantuk. Kuat tak kuat badan aku kena ambil Anif di asrama siapa nak diharapkan lagi. Memandu sendirian sekitar sejam memang amat membosankan. Habis tu nak buat bagaimana. Tak dapat nak berehat sebab jam 6:30 petang kena jemput Azim pulang sekolah.
- Pak Jamal leka bermain dengan cucunya; aku makan Mee Bandung minum Teh O Ais Limau, Ais Kosong, Azim minum Limau Ais Asam Boi, jumlah semua RM9.00 memang sedap Mee Bandung Pak Jamarudin Botak cubalah sesekali kalau ke Jenaris; gerai di Medan Satay Prima Saujana. Buka sebelah petang sampai larut malam. Pelbagai sate ada termasuk sate perut yang aku sukai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan