Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 17 September 2011

Cameron Highland



Lama tak tidur di Cameron; bila nak pergi ni;
Tempat makan best di Cameron Highlands

Bagi yang mencari hidangan makan yang sedap ,murah dan berpatutan harganya silalah ke restoran atau kedai makan Pak Nik Ikan Bakar dan Tomyam.

Bukan tomyam yang ader kat sini makanan western food pon ada kat sini! Eat!eat!

Jadi bagi sesiapa yang inginkan makan malam yang panas dan menyelerakan, pastikan anda ke Pak Nik Ikan Bakar dan Tomyam, Brinchang, Cameron Highland.

Lokasi: Belakang Hotel Green Garden, Brinchang


Sebenarnya terdapat juga kedai-kedai dan gerai-gerai makan lain di Cameron HIghland macam dekat Ringlet dan Tanah Rata tetapi yang satu ni aku rasakan agak ‘happening’ sikit berbanding dengan lain-lain gerai.

Tapi kalau anda nak cari yang first class restaurant memang tempatnya kat hotel lah macam kat hotel Ye Old Smoke House, Cameron Highlands Resort, Heritage Hotel dan macam-macam lagi.

Yang bagusnya: makan kat sini memang bagus sebab makanan yang panas dimakan dalam suasana malam yang dingin. Kalau minum air panas memang berasap mulut dibuatnya. Bukannya berasap sebab terlalu panas tapi sebab air panas yang jadi wap tu berlawan dengan udara yang dingin kat Cameron ni.

Tips cari makan : Malam tu aku pusing-pusing sekitar Brinchang dengan Tanah Rata jalan-jalan cari makan gitu, tapi kebanyakan kedai dan gerai makan dah mula siap-siap nak tutup jam 8 lebih kat sini. Alhamdulillah terjumpa dengan kedai Pak Nik ni yang buka sampai larut malam. Jadi sesiapa yang keluar lambat gerai-gerai dah tutup , datanglah ke sini gerai Pak Nik!

Selain tu Starbuck Cameron Highlands pun buka juga tapi sampai pukul 2 pagi je…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan