Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Khamis, 10 Oktober 2013

Kemelut KCT

  • Anda, Tepung Gomak dan Anida Abu Kassim sukakan ini.
  • Kalthoma Abdul Aziz Ramai atau tidak pengikut sesuatu laman bukanlah satu masaalah. Apa yg kita inginkan ialah idea idea yg bernas untuk memajukan ahli dan anak bangsa. Rasulallah sendiri x ramai pengikut setia tapi baginda telah memajukan islam ke pelusuk dunia. Jangan bimbang saudara ku. Teruskan apa yg telah di mulakan. Langkah pertama adalah langkah keramat kata confucious.
  • Aril Bam Kami ank watan pnduduk ttap d KCT ni mgalu2kn sapa2 sja yg nk brbuat baik utk kmajuan kmpg dn pnduduknya..biar byk kmpulan jnji tjuannya utk kbikan..mcm kami dkmpung ni yg pnuh ptubuhan tp yg jln ada 2-3 yg lain tdo apah tk kira...hrpkn nma sja keja tk ada
  • Idan Radzi Perkara ghaib ramai tak tahu tapi kena percaya... yeop tetap memberikan sokongan dan akan terus berkorban bergantung kepada niat & matlamat mana-mana Kumpulan baru yang memang berniat baik untuk memajukan KCT. CUMA selalu ingat niat tak menghalal semua cara.
  • Idan Radzi KCT Asal sentiasa TERBUKA & sedia menerima kembali semua ahli yang telah berpindah ke KCT baru... cuma sesekali jenguklah kami di sini & berikanlah khabar baru... di sana (Jangan peningkan kami yang masih setia dengan KCT Asal ... kut jadi macam Yob Tonek bebaru ini... sebab itu yeop terpaksa gantung keahliannya di KCT agar Yop Tonek tak keliru dan mendapat arah. Alhamdulillah yeop lihat Yop Tonek yang memang waris yeop telah aman bahagia di sana. (hahaha manalah kita dah tua-tua ni tahu disebalik dunia ICT ini... top-top buka akaun FB dah melambak arah tuju KCT... gara-gara TD Tualang ada visi baru)
  • Tepung Gomak janji bergabung bawah satu panji.....macam kesatuan dalam Cuepacs juga.....ahli akan tengok mana satu kesatuan atau group yang banyak mendatangkan manafaat dan betul betul ikhlas dan telus....nawaitu....jgn takut...semua dgn keizinan dari Allah Taala.....boleh tubuh sebanyak mana ...tetapi yang mana yang akan bertunas dan bercambah.....yang elok dijaga dan dibaja.....ahli berhak memilih ikut citarasa masing masing....teman pollow aje....
  • Idan Radzi "mcm kami dkmpung ni yg pnuh ptubuhan tp yg jln ada 2-3 yg lain tdo apah tk kira...hrpkn nma sja keja tk ada" yeop memang tak dapat membantu dalam banyak hal hanya ada ilham & sedikit kekuatan dalam dunia maya... maka tu tercetusnya KCT ini... pesan yeop... yeop telah buatkan jambatan asas agar nanti dimanfaatkan jangan pula disalahgunakan.
  • Rosli Abdul Aziz Duka rasa hati saya jika begini jadinya. Saya menumpang rasa gembira dengan celoteh, cerita dan nostalgia yang dikongsi bersama. Arwah bapa saya mencari rezeki di KCT......yang begitu dekat di hati walaupun sebenarnya saya orang kampung lain yang menumpang kasih di halaman santai ini.....
  • Idan Radzi tak kisahlah siapa nak kejar nama siapa terpinggir siapa yang mengutip untung... semua ini pinjaman semata... jangan sesekali sampai Warga KCT terpatuk ular berbisa di lubuk yang sama udahlah... cukuplah sekali bumi kita tergadai... jangan pula warga KCT satu hari akan dihalau dari tanah tumpah darah sendiri... ini yang paling yeop takut.
  • Penyair Idanradzi dah ragam kita di dunia Cikgu SUKAR amat mahu bersatu dalam ukhuwah yang erat lagi intim... pasti ada kalangan kita yang berbeda pendapat fahaman & jati diri...
  • Penyair Idanradzi di alam maya lagi mudah mahu 'Baling batu sembunyi tangan' sebab tak siapa nampak pun apa ke bendanya PUNCA angkara tetiba ahli KCT ini hilang kat sini timbul kat sana... ibarat saling cuba menjadi penggodam atau perang siber.. mmg tak akan ada temph tamatnya.
  • Penyair Idanradzi @Cikgu baik di dunia nyata atau di alam maya memang ada pelbagai ragam dunia... di dunia maya lagilah mudah orang bak baling batu .
  • Penyair Idanradzi mereka tak hilanglah Cikgu Rosli Abdul Aziz mereka bak bersolok di laman KCT baru entah apa ke peliknya kat sini macamkan dah jadi sepi bagai sepinya Kubur Pedas...
  • Idan Radzi TITIK & lupakan kemelut ini... paparan ini hanya sekadar pemutihan & pencerahan buat mereka yg prihatin nasib situs KCT ini.
  • Asri Abbas Bersatu kita teguh,
    Bercerai kita roboh.
  • Penyair Idanradzi insya-Allah takkan roboh kota melaka... ibarat orang merantau jauh... biarlah sebahagian kita mencari ilmu nun jauh sampai ke negeri cina KCT ini ibarat desa/teratak lama... sentiasa menunggu kepulangan perantaunya...
  • Penyair Idanradzi lagupun yeop dah cuba nak tukar nama tak mahu ujud KCT di tajuk ini takut org keliru... admin FB tak benarkan... banyak pra syaratnya... bila dah seramai ini pengikutnya.. insya-Allah KCT ini akan kekal dengan nama kumpulan & trade mark KCTnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan