Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 25 Ogos 2012

Raya di Kampar

Aku pun tak menduga kamar yang kutempah itu berkembar ada pintu antara bilik. Hatta suka amat si Qasrina boleh ke bilik atoknya sebelah; lagi pun senang malam-malam nak minum kopi atau mencari makan di sebelah. Jika anda menyewa hotel bajet di Kampar Perak aku mencadangkan cubalah sewa Hotel Regal; kamar nombor 1 & nombor 2 tingkat satu. Kadar sewaan cuma RM85 sebilik santai dan di tengah bandar.

2. Sebelahnya ada banyak pilihan nak makan nasi mamak atau nasi orang kita Melayu. Hadapannya ada kompleks beli belah yang padat barangannya.

3. Jika mahu lebih murah ada kamar harganya sekitar RM65, nak mahal ada kamar harganya RM120. Terpulang kepada citarasa sendiri nak kamar sesesuai mana. Grand Hotel Kampar setahu aku tak ada kamar berharga RM100 ke bawah; mungkin hotel bertaraf 3 bintang ke atas. Bedanya ada kolam renang di bumbung. Regal tak ada apa kecualai yang sewanya RM100 lebih tenguk dalam brousernya ada besen mandi.

4. Jangan keluar hotel awal sebab awal pagi di bazar makanan kampar ada banyak pilihan makanan; mee, laksa nasi lemaknya memang menarik. Bagun sekitar jam 7:00 pagi telah dibuka bazar makanan ini; jika tak suka makanan tradisional terpaksalah ke TESCO sebelum berkelah di Lata Salu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan