Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Rabu, 17 Jun 2009

Kenangan D' Pelajar (Singgahsana)


Anonymous
Posted on 16.6.2009 3:50 PM
Posted from 26 Mac 09 (Singgahsana)

Cik iDAN
Salam. Terima kasih lah ingat 'kat kami ni, Ina Jos, Uda. semoga Cik iDAN gembira di luar sana. Ada masa boleh jumpa raya2 ke kan, Ina tinggal 'kat Hussien Onn je... K la Cik iDAN, Ina ada kelas lg, ambik free course kerajaan tuk Cisco CCNA. K, bye Cik iDAN.


Payah amat rasanya mahu melupakan keintiman aku dengan kumpulan pelajar yang ini. Sebab masa inilah rasanya kemunjak kerjayaku. Kumpulan pelajar ini yang amat rapat denganku. Masa mereka di tahun pertama; makmal aku masih di bangunan bawah KKK. Aku ambil alih kerjaya Abg Nor yang berpencen. Atas pilihan peribadi ketika itu Mantan Dekan Fakulti Profesor Madya Ir.Dr. Azmi b. Dato’Yahya yang memberi pilihan aku untuk berkerja di KKK. Samalah ceritanya ketika pilihan kedua terakhir aku berkhidmat dengan Unit IT atas pilihan sendfiri dengan keizinan Dekan kini Prof. Ir. Dr. Mohd. Saleh Jaafar.

Kumpulan Ina, Mat CC, Jos Uda & ramai lagi yang rapat denganku juga telah melonjakkan nama aku dalam kajian penilaian staf teknikal. Sedangkan kumpulan Ina & geng ini memdapat layanan paling minima dengan komputer yang telah terlalu lama. Dengan prasarana yang amat tergugah. Apa tidaknya baru sahaja mahu berkembang baik makmalku langkah fakulti mengumpulkan kebanyakan perkhidmatan ICT di di Unit IT, membuatkan pelajar ini membawa diri masing-masing. Membuat projek tahun akhir dengan cara sendiri, bergantunglah jika ada kemudahan di makmal.

Kumpulan pelajar ini juga terpaksa mencari bahan internet di makmal lebih canggit di Unit IT, kumpulan pelajar ini juga dapat melihat zaman kejatuhan kerjayaku dengan aku tercampak di makmal kecik dengan sepahan barangan lama yang tak pasti milik siapa. Hinggalah makmal kecil aku itu dirampas & aku terpasti membuat keputusan drastik opsyen pencen pilihan. Bukan hanya faktor kerjaya tetapi juga kerana faktor kesihatan.

KJ ketika itu amat menghormatiku Mohammad Khazani Abdullah (PROF. DR.) yang meletakkan aku ke mercu kerjaya yang aku sukai, surat pengesahan yang aku membuat kerjaya teknikal di bidang ICT ada dalam fail sulitku, mengikut kata Kak Sal dia masih ingat menaipnya, salinan buatku terbuang ketika EAC & pemunggahan barangan. Sebaik sahaja dia mendapat Prof Dr Khazani membawa diri dengan kerjayanya di luar.

Agar Ina, Mat CC, Jos, Uda & geng pelajar KKK tak lupa Yan akan menjadi pasti akan@keluarga baikku. Jika tak aral tentunya kumpulan pelajar ini akan konvo sekitar tahun ini. Tentunya aku amat terkilan tak dapat mencurahkan bakti sepenuhnya buat kumpulan ini. Apatah lagi adik-adik bungsu di bawah mereka amat jauh terasing hubungan mereka denganku. Rasanya terlalu banyak lagi yang dapat aku bantu untuk mereka. Pun aku juga amat banyak inginkan pengalaman & pengetahuan kumpulan pelajar ini yang memang amat pintar & terpilih belaka. Aku belajar ICT pun dari golongan mereka terdahulu.

Tegur-tegurlah aku jika terjumpa; tentunya pelajar yang ramai mudah mengenali aku; berbanding aku yang semakin tua & mamai ingatan. Jangan jadi bagai Gxlxi pelajar sebelumnya bila telah berjaya teramat sombongnya terserempak dalam lif pun pandang ke lain. Tak ada ruginya jika kita mengeratkan talian silatulrahim sesaa kita. Semoga kalian semuaterus berjaya dalam kehidupan medatang. Pun sentiasa dilindungi Allah Azzawajalla. Manalah tahu kot satu ketika kita boleh berbisan, berbiras atau sebagainya. Dunia ini tak sebesar mana.

Doakan juga agar aku terus berjaya dalam kerjaya terkini. Penyair sepenuh masa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan