Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Rabu, 4 Mei 2005

Dalam kesamaran rindu... (Delima Merkah)


« pada: 19 April, 2008, 07:18:14 PM »

1

ku ungkap puitis merdu
satu alunan gemerlapan nan suci
tersingkap tabir nan berduri
dalam mengenal cinta HAKIKI

kususuri jalanan itu
ku lihatkan satu titisan embun salju
yang menadah kerlipan bingtang di angkasa
mengabur minda yang suram
kutatapi keayuan sungai nan terapi
ku lemparkan kesayuan nan tandus
TUHAN...
bantulah aku selagi terdaya

aku terus menyusuri kerlipan itu
tersungkur aku di satu lembah nan sepi
sepi....tanpa suara memerhati
tatkala itu hatiku menyahut....
marilah mengejar cinta ILAHI...

sanubari terusik mengukir mesra
kenikmatan tertusuk tersemat di jiwa..
kan ku susun atur derapan langkah aku menyusur
kembali di jalanan yg berliku..
seringkali aku dibisik
mengapa kau memiliih jalan derita?
sedangkan bahagia itu milikmu
terbentang kesyahduan di jalanan itu
aku menepis kelam
biarlah aku derita di sini
moga aku bahagia di SANA

khairul ummah
"TUHAN...tabahkanlah hatiku.."

ain

2

Ain arti jelas
saya mohon berkongsi maklum balas
izinkan saya tumpang beralas
secawan kopi dikerusi malas.

Rindu itu adalah anugerah Allah
perasaan yang santunan rohani
indah dikenang tapi susah dilupa
maka hargailah ia tika dirindui....

Orang yang beriman;
Rindukan kedamaian
rindukan masyarakat
membawa ketenangan
kebahagiaan dan keimanan
ketaqwaan agar dapat dijalinkan
agar Allah selalu menyatukan kesepaduan .

Alhamdulillah akhirnya pecantuman dapat juga
walau komp koma terhalang keadaan
hanya Allah maha Tahu
dengan izinnya juga kita bersatu!
Wassalam.

halawah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan