Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Jumaat, 13 Ogos 2004

Sejangkang 4(Siri Famili)


Sejangkang Klang tu besar rupa, ada batu 7, batu 8, batu 9, ntah berapa luasa lagi. Suami sepupu Mila (Isteri saya) meninggal dunia kira-kira jam 2:00 pagi di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, sakit paru-pura berair. Sesat juga terpaksa bertanya beberapa orang baru sampai ke rumah arwah. Dia meninggalkan 3 cahayamata.

Jam 12:30 tgh baru aku sampai, semua urusan telah usai, begitu cepat katanya dalam jam 9:00 pagi telahpun selamat dikebumikan.

Menurut Mila mereka berkerja di pasar malam. Bilamana tiada suami tentunya makin susah kehidupan sepupu Mila. Anakpun masih kecil. Memang kita tak dapat menduga akan takdir Ilahi. Ajal, maut, jodoh, & pertemuan itu memang di tangan-Nya. Usia yang semuda itu memang akan menjadikan seorang isteri punyai tanggungjawab yang agak berat membesarkan anak-anak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan