Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 2 Mei 2009

9298 Pengunjung sepanjang April (Singgahsana)

Jika boleh aku ingin pengunjung jurnal ini akan bertambah dari semasa & semasa. Tetapi bukan satu tarikan yang mudah. Bagi sepanjang tahun ini bulan April tahun ini mencatatkan pengunjung yang paling ramai.

Cumanya tak semua pengunjung mahu membaca akan jurnal ini. Sebahagian sekadar terklik dalam mencari bahan di internet. 9298 pengunjung; rasanya sudah kira ramai jika boleh memang aku impikan tiap bulan dapat menarik sekitar 10,000 pengunjung. Tak kiralah ianya sedetik melayari; namun alangkah bagusnyanya ada yang rajin mencari bahan kebaikan dalam berjauhan & perpisahan begini. Dapatlah memberikan rasa keprihatinan. Respon untuk aku terusan berkarya.

Jika tidak aku seolah-olah berbual seorang. Meraban jadinya.

Mungkin lantaran kurang gambar-gambar cantik, mungkin lantaran kurang bahan panas, kurang iklan sampingan, mungkin juga kurang publisiti. Bagaimana pun aku amat berharap akan terusan dapat menarik pengunjung@pelayar ke jurnal ini. Agar pelayar yang ada tetap bersamaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan