Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Rabu, 21 Januari 2009

Desa Tualang (Singgahsana)


Maafkan aku Desaku, Desa Tualang (Kg. Changkat Tualang, Kota Bharu, Perak)
lantaran kecuaian manusia cutiku hilang 103 hari.
Seharusnya lima bulan lalu, aku telah berada di sisimu.

Pun jika digantikan 103 itu sebagai ganjaran wang pasti telah selesai masalah
pembelian komputer bimbit Afiz yang hingga kini dia tidak miliki.

Telah dua semester tanpa komputer bimbit Afiz masih mendapat Sijil Dekan.
Bayangkan jika 103 hari diubah sebagai ganjaran wang; mesti Afiz akan lebih
mudah belajarnya.

Aku telah e-mel kepada yang bertanggungjawab, e-mel aku bagaikan e-mel layang
langsung tak dihirau. Aku akan telefon apa katanya nanti.
Aku akan buat surat rasmi, apa balasannya nanti. Aku mesti tuntut
sebab itu hak aku.

Yang anehnya bab cuti ini seharusnya amat mudah, hanya guna sifir campur tolak
tak ada pun aljebra, formula lain yang pelik & memeningkan.

Seharusnya aku telah ada di Desa Tualang untuk pulihkan aliran Parit Kiteh Mat Jadi
atau menahan bubu di Parit Teh Benon.
Aku terpaksa jadi halimunan; lantaran kecuaian manusia.
Saling menolak erti tanggungjawab.

Bagaimana pun aku terpaksa membuang masa lagi. Sewajarnya telah bercuti tetapi majikan aku memaksa aku daftar diri. Apa ke bendanya ini?.

Posted on 21.1.2009 at 6:59 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan