Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Rabu, 21 Ogos 2013

Ranting Rungkup



Jika boleh aku cantas ranting itu
akan kujadikan sangkar kasih
& aku anyami dengan sutera rindu

ingin kembali kuhijaukan rerumput murni
agar jadi permaidani indah
bakal menyelimuti hati-Mu

-nyahlah dikau petualang negara jiwawi!
-izinkan aku merimbunpermaikan syurgawi batinimu

Kekasih!!!

hadaplah aku dalam kepayahan ini
agar bijar setia terusan membahangi akuku kita
hadaplah aku dalam kejerihan ini
agar kelubung abadi terusan menerangi azali kita

;bajakan pohon diri-bajakan rendang hati!

iDANRADZi
jenaris/simulasi
Thu Mar 9, 2000 9:22 am GedongPuisi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan