Translate

Asal kejadian jurnal@blog ini...

Asal kejadian isipati jurnal@blog ini adalah dari http://idanradzi.easyjournal.com tetapi nak jadi ceritera server sana asyik terhalang untuk diakses. Kini 2012 telah padam server Easyjournal ini.

Aku hanya sempat memindahkan sedikit sahaja data ke situs cermin ini. Alahai sedih amat.

Situs ini lebih kepada keterbukaan dalam soal Politik, usah dilabelkan situs haluan kiri atau pro parti mana pun. Pemilik asalnya adalah seorang Penyair nan lebih suka mendalami jiwa rakyat marhaen.

Bantu

Sabtu, 26 April 2008

Eco Resort Melaka (Singgahsana )


Sepanjang hari ini aku bersama keluarga di Eco Resort Melaka. Kepunyaan Sime Darby. Asyik memancing di kolam purba. Memang aku mula terasa tidak sedap badan sejak petangnya. Pasti lantaran cuaca. Apatah lagi banyak amat pokok ara pun pokok pulai di tengah hutan pokok kelapa sawit ini. Faham-faham sajalah jika pokok sebegitu dalam hutan belantara!!!.


Besar tak ikan yang dapat kami jinakkan dengan umpan dedak & tepung. Kata Fairuz ini namanya ikan Leekoh.

Bila waktu magrib telah terasa amat seramnya terpaksa lalu di bawah pohon ara yang rendang & gelap amat.

"Azim baca apa saja yang Azim tahu, seram pula ayah rasa..!"

Azim pun bacalah apa saja ayat sambil kami membawa pulang banyak ekor ikan talapia. Ikan Leekoh yang agak besar kami telah simpan dalam peti ais. Aku terlepas Leekoh yang dua kali ganda besarnya dari yang kami naikkan. Tak bawa sauh macam mana mahu naikkan ikan yang besar. Dua hari dua malam aku terkenang-kenang akan Leekoh yang memang besar ini.

Ingat jika Afiz cuti nanti teringin mahu pergi lagi. Terkenang-kenang Afiz tak turut serta lantaran dia sibuk dengan latihan kawat & kelas dia di Politeknik Shah Alam. Bab demam itu masalah ke dua yang penting dapat layan memancing di kolam yang memang ada ikan besar-besar. Tak puas memancing, jika ada teman yang dapat memancing sampai ke larut malam memang lebih seronok.

Menginap di hutan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan